۰

افزایش تعرفه گذر از کانال پاناما و تاثیر آن بر LNG

افزایش تعرفه ترانزیت کشتی‌های درحال گذر از کانال پاناما که توسط شورای جمهوری کشور پاناما تصویب شده، بعید است که خطوط کشتیرانی و صادرات محموله های LNG را تحت تاثیر قرار دهد.
LNG - عصر نفت
LNG - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بر اساس آمار منتشر شده از پلاتس، برآورد شده است که تعرفه گذر از کانال پاناما برای کشتی هایی با محموله گاز  LNG، ۱۵ درصد یعنی از ۲۰ سنت کنونی به ۲۳ سنت افزایش یابد. قانون تعرفه های جدید از اول اکتبر به اجرا درخواهد آمد.

اداره کانال پاناما هفته گذشته اعلام کرد که بازنگری در نرخ تعرفه گذر از کانال پاناما، به دنبالِ تحلیل تاثیر احتمالی بر تدارکات زنجیره تامین و هزینه مصرف‌کنندگان نهایی و پس از مشورت با مشتریان و نمایندگان صنایع اروپایی، آسیایی و آمریکای شمالی انجام شد.

اما این تحلیل ها همچنین نشان می دهند که تغییرات کوچک در ساختار تعرفه کانال پاناما نمی‌تواند محاسبات صادراتی را تغییر بدهد.

طبق تحلیلی از موسسه پلاتس، با شروع صادرات گاز از خلیج امریکا ، بالغ بر ۶۷ درصد از محموله های LNG امریکا به بازارهای درحال توسعه گاز خارجی نظیر ژاپن، کره جنوبی، چین، تایوان و همچنین اروپای غربی و نزدیک به ۴۰ درصد آن به آمریکای لاتین حمل شده است.

آمار اخیر صادرات نشان می‌دهد که بیشترین حجم صادرات گاز ال ان جی امریکا به آسیای شرقی در ماهی بوده است که قیمت شاخص JKM پلاتس به بیشترین میزان دو ساله خود یعنی به ۹.۷۵ دلار در دسامبر سال ۲۰۱۶ رسیده بود.

بدون درنظر گرفتن اختلافات چشمگیری که در بازارهای اروپای غربی، آمریکای لاتین و یا خاورمیانه وجود دارد ، شاخصه قیمت های کنونی حاکی از آن است که بیشترین میزان صادرات گاز امریکا در زمستان سال جاری نسبت به دسامبر گذشته از طریق خلیج امریکا به آسیای شرقی انجام خواهد گرفت.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 18672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *