تعهد مکتوب زنگنه به نمایندگان گیلان برای احداث پتروشیمی+سند

30 مرداد 1396 ساعت 12:59

وزیر نفت در جلسه رای اعتماد نمایندگان به خود ضمن دادن وعده رسمی استخدام به نمایندگان به صورت مکتوب وعده احداث پتروشیمی در گیلان را نیز داده است.


به گزارش ميز نفت ، روز گذشته جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی برگزار شد و بیژن زنگنه توانست با اخذ 230 رای موافق از مجلس به عنوان وزیر نفت در دولت دوازدهم مشغول به کار شود.

در جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به بیژن زنگنه در تاریخ 28 مرداد ماه همانطور که از رسانه ملی به صورت زنده پخش می شد صحبت‌های مختلفی از جمله اذعان رسمی زنگنه به استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت و افتخار به این موضوع مطرح شد.

بیژن زنگنه هنگامی که به پشت تریبون مجلس رفت اعلام کرد «می‌گویند نمایندگان ادوار را استخدام کردید. خب هر دوره‌ای که تمام می‌شود یکی از دغدغه‌های هیأت رئیسه مجلس این است که با وزرا جلسه می‌گذارد تا این نمایندگانی که کاری ندارند را به کار گیرند. خب نماینده‌ای که کار ندارد چه شود آیا باید در جامعه رها شود؟ اگر نماینده‌ای نگران شغل آینده خود باشد حتی در حد یک حقوق دولتی هزار مفسده دیگر ایجاد می‌شود. لذا من هم افتخار می‌کنم که تعدادی از این نمایندگان ادوار را به کار گرفتم و این کار مخفیانه نیست.»

پس از این صحبت‌های زنگنه نمایندگان مجلس به جای آنکه به وزیر نفت اعتراض کنند یک صدا فریاد می‌زدند «احسنت».

سید غلامحسین حسنتاش رئیس اسبق موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی وابسته به وزارت نفت که از همفکران و حامیان دولت دوازدهم است پس از پخش این صحنه‌ها از صدا و سیما در یادداشت کوتاهی از این صحنه به عنوان صحنه‌ای زشت یاد کرد.

برخی از کارشناسان صحبت‌های زنگنه و احسنت گفتن‌های پیاپی نمایندگان را در این باره به عنوان چراغ سبز وزیر برای استخدام نمایندگان فعلی پس از پایان خدمتشان در مجلس تلقی می‌کنند که می‌تواند به دادن رای اعتماد به بیژن زنگنه موثر باشد.

فارغ از این موضوع اما زنگنه درست در روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تعهدات مکتوبی به برخی از نمایندگان مجلس داده است. در این زمره به عنوان مثال می‌توان به جلسه مجمع نمایندگان گیلان با بیژن زنگنه در تاریخ 28 مرداد ماه اشاره کرد که از زنگنه به صورت مکتوب وعده برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی و ساخت پتروشیمی می‌گیرند.

با این شرایط و با وعده هایی که جناب وزیر نفت به نمایندگان مجلس داده است در چهارسال دولت دوازدهم ضمن اشتغال برخی نمایندگان فعلی در وزارت نفت، شاهد فشار نمایندگان مجلس به وزارت نفت برای پایبندی به مطالباتی که پیش از رای اعتماد، وزیر به نمایندگان وعده داده است نیز خواهیم بود.

اما فارغ از این مساله، اینکه وزارت نفت بعضی خواسته‌های غیر کارشناسی مانند احداث پتروشیمی در گیلان را که بنا به اذعان همه کارشناسان این صنعت تاثیر محسوسی روی توسعه اشتغال نخواهد داشت و در عین حال از محل تامین خوراک در جنوب کشور نیز فاصله بسیار زیادی دارد و زیرساخت مشخصی هم برای آن در شمال کشور پیش بینی نشده است جای تامل فراوان دارد.



منبع : فارس


کد مطلب: 18706

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/18706/تعهد-مکتوب-زنگنه-نمایندگان-گیلان-احداث-پتروشیمی-سند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir