۰

نشت‌های نفتی کویت مهار شد

شرکت نفت دولتی کویت اعلام کرد یک نشت نفتی که در سواحل این کشور اتفاق افتاده بود، مهار شده و این شرکت در تماس با سایر شرکت‌های نفتی فعال در خلیج فارس به منظور شناسایی منبع این نشت است.
نشت نفت - عصر نفت
نشت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت نفت کویت اعلام کرد: میزان زیادی از لکه نفتی، جمع‌آوری شده و باقی آن در یک عملیات اضطراری ۲۴ ساعته که شامل رصد هوایی و دریایی بوده، مهار شده است.

حداقل دو نشت نفتی در مناطق مختلف آب‌های ساحلی کویت از هفته گذشته اتفاق افتاده است. کویت روز جمعه یک نشت در منطقه راس الزور نزدیک مرز جنوبی با عربستان سعودی و روز سه‌شنبه یک نشت دیگر در ابوفطیره در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر کویت گزارش کرده بود. مقامات کویتی عامل این نشت‌ها را اعلام نکردند.

بزرگی نشت اولی در هفته گذشته اعلام نشد، اما کویت طول نشت دوم را یک مایل دریایی اعلام کرد.

وزیر نفت کویت روز دوشنبه اعلام کرد که همسایگان این کشور - عربستان سعودی و ایران - اعلام کرده‌اند هیچ لکه نفتی در آب‌های خود شناسایی نکرده‌اند.

وزیر نفت کویت همچنین اظهار کرد: تولید برق و آب با ظرفیت کامل در نیروگاه‌های الزور شمال و الزور جنوب ادامه پیدا کرده است.

براساس گزارش رویترز، راس الزور منطقه‌ای است که شرکت ملی نفت کویت در آن بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه با ظرفیت فرآوری ۶۱۵ هزار بشکه در روز و قراردادهایی به ارزش ۱۱.۵ میلیارد دلار را احداث می‌کند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 18732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *