۰

طوفان هاروی به بازارهای نفت رسید

بازارهای نفت روز دوشنبه پس از خساراتی که طوفان هاروی در اواخر هفته گذشته در امتداد ساحل خلیج آمریکا به بار آورد و پالایشگاه‌های متعدد را به تعطیلی کشاند، متلاطم بودند.
طوفان هاروی - عصر نفت
طوفان هاروی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، در بازارهای نفت بهای معاملات برنت تحت تاثیر مسدود شدن یک خط لوله در لیبی افزایش یافت، اما بهای معاملات نفت خام آمریکا به دلیل تعطیلی پالایشگاه‌های آمریکایی که تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد کاهش یافت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۱۷ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه ۴۷.۷۰ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت برنت با ۱۷ سنت افزایش یا ۰.۳ درصد به ۵۲.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

طوفان هاروی در تعطیلات پایان هفته به ساحل رسید و با قوی‌ترین شدت در بیش از ۵۰ سال گذشته تگزاس را در نوردید. این طوفان حداقل دو کشته بر جای گذاشت و باعث به راه افتادن سیل عظیم شد و تعطیلی بندر هوستون و همچنین پالایشگاه‌های متعدد را به همراه داشت.

مرکز ملی طوفان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد هاروی از ساحل دور می‌شود و انتظار می‌رود تا روز سه‌شنبه نزدیک ساحل بماند و سیل از ایست وود تگزاس به لوییزیانا گسترش خواهد یافت.

تگزاس میزبان ۵.۶ میلیون بشکه ظرفیت پالایش در روز و لوییزیانا ۳.۳ میلیون بشکه در روز است. برآورد می‌شود بیش از دو میلیون بشکه در روز از ظرفیت پالایش در نتیجه طوفان تعطیل شده است.

قیمت بنزین در واکنش به سیل عظیمی که براثر این طوفان به راه افتاد و پالایشگاه‌های منطقه گلف کاست آمریکا را ناچار به تعطیلی کرد، به بالاترین حد در دو سال گذشته صعود کرد. بهای معاملات بنزین آمریکا برای تحویل فوری هفت درصد افزایش یافت و به ۱.۷۷۹۹ در هر گالن رسید که بالاترین سطح از اواخر ژوییه سال ۲۰۱۵ بود.

به گفته منابع پالایشگاهی و کشتیرانی، معامله‌گران آمریکایی برای اجتناب از کمبود سوخت به دنبال خرید محموله‌های بنزین از شمال آسیا هستند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت بر اثر طوفان مختلف شده، اما در حد کمتری بوده است.

طبق اعلام اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا، حدود ۲۲ درصد یا ۳۷۹ هزار بشکه در روز  از تولید نفت خلیج مکزیک به دلیل طوفان تا بعد از ظهر یکشنبه متوقف بود. همچنین حدود ۳۰۰ هزار بشکه تولید نفت در خشکی نیز تعطیل شد.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 18775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *