۰

هشدار چین نسبت به کاهش فروش سوخت

غول پالایش چینی ـ سینوپک ـ هشدار داد با وجود اینکه انتظار دارد فروش سوخت در نیمه دوم سال در مقایسه با نیمه اول کاهش پیدا کند، نرخ تولیدش را ثابت نگه خواهد داشت که به معنای تشدید اشباع عرضه بنزین و دیزل داخلی خواهد بود
سینوپک - عصر نفت
سینوپک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بزرگترین پالایشگاه چین اعلام کرد همچنان به نرخ تولید برنامه‌ریزی شده ادامه می‌دهد. این شرکت روز یکشنبه نتایج مالی نیمه اول را گزارش کرد که بهترین سود شش ماهه در سال‌های اخیر را نشان داد. درآمد بالاتر به معنای این است که سینوپک جدیدترین غول نفتی دولتی چینی است که از مزایای بهبود سال گذشته قیمت‌های نفت بهره‌مند می‌شود.

سینوپک اعلام کرد: انتظار دارد در نیمه دوم سال میلادی جاری ۸۷.۷۸ میلیون تن محصولات نفتی به فروش رساند که کمتر از ۹۸.۵۵ میلیون تن در نیمه اول سال خواهد بود.

این شرکت انتظار دارد نرخ فرآوری نفت خام در نیمه دوم سال در ۱۱۸ میلیون تن یا حدود ۴.۷۹ میلیون بشکه در روز ثابت بماند. این دورنما به نگرانی‌های بازار نسبت به تشدید رقابت قیمت میان شرکت‌های دولتی و رقیبان مستقل آنها به منظور حفظ سهم بازار در بازار خرده‌فروشی در شرایطی که قیمت‌های نفت پایین مانده است، می‌افزاید.

سینوپک که رسما به عنوان شرکت نفت و شیمیایی چین شناخته می‌شود، سود خالص ۲۷.۱ میلیارد یوآن (۴ میلیارد دلار) در نیمه نخست سال جاری را گزارش کرد که ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. بر مبنای استانداردهای حسابرسی بین‌المللی، سود این شرکت در مدت مذکور ۴۰ درصد رشد کرد و به ۲۷.۹۲ میلیارد یوآن رسید.

این شرکت عملکرد قبلی خود در مدت مذکور را به قیمت‌ها و فروش بالاتر محصولات پایین‌دستی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نسبت داد.

در آمد این شرکت در نیمه اول سال جاری ۳۳ درصد رشد کرد و به ۱.۱۶۶ تریلیون یوآن رسید. سینوپک اعلام کرد انتظار دارد قیمت‌های نفت در بازار جهانی تا پایان سال در سطح پایینی نوسان داشته باشد. در حالی که تغییرات ساختاری در بخش انرژی چین به معنای آن است که تقاضا برای گاز طبیعی به رشد سریع ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت قصد دارد در نیمه دوم امسال ۱۴۸ میلیون بشکه نفت خام تولید کند که در مقایسه با ۱۴۶ میلیون بشکه در شش ماهه نخست بالاتر خواهد بود. در این بین، تولید گاز طبیعی ممکن است از ۴۵۲ میلیارد متر مکعب در نیمه اول به ۴۲۷.۵ میلیارد مترمکعب در نیمه دوم کاهش پیدا کند.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 18781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *