۰

نتایج مطالعات میادین چنگوله و چشمه خوش ارائه شد

نتایج مطالعات شرکت گازپروم‎نفت روسیه روی میدان‎های چنگوله و چشمه‎خوش، در نشست مشترک میان نمایندگان این شرکت و شرکت ملی نفت ایران تشریح شد.
گازپروم - عصر نفت
گازپروم - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، صبح امروز نمایندگان شرکت گازپروم‎نفت روسیه در نشستی مشترک با غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، کارشناسان این مجموعه و کارشناسانی از شرکت‎های نفت مناطق مرکزی و متن، به تشریح نتایج مطالعات خود روی میدان‎های چنگوله و چشمه‎خوش پرداختند.

بر اساس این گزارش، شرکت گازپروم‎نفت که 23 آذر ماه پارسال، برای مطالعه 2 میدان چنگوله و چشمه‎خوش با شرکت ملی نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده بود، امروز در حضور نمایندگان شرکت ملی نفت به تشریح نتایج مطالعات خود پرداخت.

وادیسلاو باریشنکیوف، معاون مدیرعامل گازپروم‎نفت و دیگر نمایندگان این شرکت روسی، دیروز (ششم شهریورماه) نیز نشست مشترکی با امیرحسین زمانی‎نیا، معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت داشتند و بر توسعه مناسبات با ایران در حوزه نفت و گاز تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم‎نفت روسیه 23 آذرماه سال 95 تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه 2 میدان نفتی چشمه‎خوش و چنگوله به این شرکت روسی سپرده شد.

این تفاهم‎نامه با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه بین سلبعلی کریمی، مدیرعامل وقت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و الکساندر دکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم‎نفت امضا شده بود.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در 50 کیلومتری جنوب ‌شرق شهر مهران و در فاصله 10 تا 15 کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد و مطالعه این میدان، افزون بر شرکت گازپروم‎نفت، به شرکت‎ دی ان او نر<ژ و شرکت ملی نفت تایلند (PTTEP) نیز سپرده شده است.

میدان نفتی چشمه‎خوش نیز در منطقه دشت عباس استان ایلام، در فاصله 52 کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و 70 کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده است. بهره برداری از این میدان سال 1354 آغاز شده است و از میدان های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‎شمار می‎رود. شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای مطالعه این میدان نیز علاوه بر گازپروم‎نفت، با شرکت‎های پتروناس، او‎ام‎وی و ایدرو تفاهمنامه امضا کرده است.



فارس
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 18803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *