۰
۱

پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیامده حاشیه ساز شد

۱۰۰ نیروی رسمی شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تهدید به اخراج شده اند در حالی که این افراد از طریق آزمون استخدامی رسمی و با گذراندن فرآیندی ۳ ساله به استخدام این شرکت درآمده و از آبان سال گذشته مشغول به کار شده بودند.
ستاره خلیج فارس - عصر نفت
ستاره خلیج فارس - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، پالایشگاه ستاره خلیج فارس که پس از گذشت بیش از 10 سال از آغاز عملیات اجرایی، شاهد افتتاح واحد بنزین سازی فاز نخست آن در ابتدای سال جاری با حضور رئیس جمهوری بودیم؛ هنوز درگیر و دار تکمیل فاز نخست است که حاشیه ساز شده است.

شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در سال 92 به منظور جذب نیروهای متخصص اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. پس از ماهها تأخیر در اعلام نتایج آزمون، در نهایت شهریور ماه سال 1393  اسامی 400 نفر برای شرکت در مصاحبه و آزمون فنی اعلام شد و با پیگیری های بسیار از سوی قبول شدگان و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت نام 100 نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی در سال 95 برای آغاز به کار در این پالایشگاه اعلام شد.

این افراد که فارغ التحصیلان دانشگاهی از اقصی نقاط ایران بودند با مراجعه به محل پالایشگاه در بندرعباس مشغول به کار شدند و حتی با اجاره واحدهای مسکونی، خانواده خود را نیز به بندرعباس منتقل کردند.

100 جوان تحصیل کرده که با تکیه بر قبولی در آزمون استخدامی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فرآیندی بسیار طولانی که بیش از 3 سال به طول انجامید و با شرکت در یک مرحله آزمون سراسری و دو مرحله مصاحبه و آزمون فنی و یک دوره آموزشی مشغول به کار شده و زندگی خود را پایه گذاری کرده و تشکیل خانواده داده اند، از میانه سال 95 در این پالایشگاه مشغول به کار شدند.

اما این اشتغال به کار به عنوان نیروهای رسمی استخدامی، چندان پایدار نبود. تعدادی از شاغلان در پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تماس با خبرگزاری تسنیم از بروز مشکلات عدیده در ادامه کار خود در این پالایشگاه خبر داده اند.

یکی از این افراد به خبرنگار تسنیم گفت: "زمانی که در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشغول به کار شدیم، مدیرعامل وقت این پالایشگاه طی صدور ابلاغیه و نامه ای اعلام کرد که تمامی افرادی که از طریق آزمون آستخدامی و گذراندن مراحل آزمون فنی و مصاحبه ها و دوره های آموزشی به کار مشغول شده اند، نیروی رسمی این شرکت هستند و از تاریخ اول فروردین ماه سال 96 حکم آنها به عنوان نیروی رسمی صادر می شود. ما با اطمینان به این حرف ها، همسر و فرزندان خود را به بندرعباس منتقل کردیم تا سالهایی که در این پالایشگاه مشغول به کار هستیم در کنار خانواده خود باشیم، اما با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به یکباره ورق برگشت. 20 روز بعد از انتخابات، مدیرعامل قبلی پالایشگاه با مدیرعاملی دیگر جایگزین شد. مدیرعامل جدید به هیچ وجه حرف ها و قول ها و نامه هایی که مدیرعامل قبلی صادر کرده بود را قبول نداشت و به ما 100 نیروی رسمی اعلام کرد که باید برای ادامه کار به یکی از شرکت های پیمانکار شاغل در بخش بهره برداری پالایشگاه مراجعه کنیم و قرارداد نیروی پیمانکاری ببندیم."

یکی دیگر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تسنیم گفت: "در حالی که ما خوشحال بودیم که پس از سالها پیگیری توانستیم مشغول به کار شویم و با تلاش به زندگی مان سر و سامانی بدهیم و از دولتمردان متشکر بودیم که بالاخره به زندگی 100 جوان تحصیل کرده که معطل نتیجه یک آزمون استخدامی بودند توجه کرده اند، به یکباره همه وعده ها و شرایط تازه سامان یافته خراب شد. انگار رأی ما را می خواستند و بعد از آن، آن روی سکه را نشانمان دادند.

قبل از انتخابات اردیبهشت نگران این شده بودیم که چرا حکم های ما صادر نمی شود اما به گفته مسئولین اعتماد کرده بودیم، اما بعد از انتخابات با آمدن مدیرعامل جدید، وی آب پاکی را روی دست ما ریخت و گفت که باید برویم و نیروی شرکت های پیمانکاری شویم. خب اگر قرار بود قراردادهای پیمانکاری بنویسیم چرا 3-4 سال از عمرمان را معطل شرکت در آزمون و انجام انواع و اقسام مصاحبه ها و کلاس های آموزشی کردیم؟ این چه منطقی است که یکبار همه کارهای قانونی برای رسمی شدن طی می شود و بعد با آمدن یک مدیرعامل جدید تمامی آن فرآیندهای قانونی بلااثر می شود؟"

یکی دیگر از این 100 نفر در تماس با خبرگزاری تسنیم گفت: "در روزهای اخیر به استانداری خوزستان مراجعه کردیم و نامه هایی که رسما به ما برای شروع کار به عنوان یک نیروی استخدامی و رسمی را داده اند، نشان دادیم و گفتیم چرا و با چه استدلال قانونی ما را دارند اخراج می کنند و می گویند بروید با شرکت های پیمانکاری قرارداد ببندید؟ اما متأسفانه جوابی که در استانداری به ما دادند این بود که حرف مدیرعامل یک شرکت، قانون است و باید از آن تمکین کنید؟ مگر می شود حرف یک نفر به قانون رایج بر یک سیستم چیره شود؟"

جوان دیگری که عنوان می کرد قریب به 11 ماه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشغول به کاریم، به تسنیم گفت: "پس از نزدیک به 11 ماه که به ما می گفتند خیالتان راحت شما از طریق ازمون استخدامی و به صورت رسمی جذب شده اید، اکنون 2 - 3 ماه است که هر روز ما را به اخراج شدن تهدید کرده و لزوم عقد قرارداد با شرکت های جزء پیمانکار که خودشان قراردادهای موقت با شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس دارند را به عنوان تنها راه باقی ماندن در پالایشگاه به ما گوشزد می کنند. ما خواستار ورود مسئولان وزارت نفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل 100 خانواده هستیم که با نظرات یک مدیرعامل تازه از راه رسیده، زندگی شان در معرض نابودی است."



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 18806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
میدانید چرا؟برای اینکه:
مدیرعامل جدیددوست قدیمی آقای زنگنه ومورد وثوق وزیراست،ایشان درپست قبلی شان در فاز17&18ودر این اوضاع بی کاری به دلیل گرفتن پورسانت و منافع شخصی تعدادی اردنی،مصری وعرب را مشغول کار کردند!
درپروژه قبلی حدود چهار صد میلیون دلار نقد حیف ومیل کردند وبه دلیل ضعف مدیریت ورفتار پرریسک ضررهای زیادی به پروژه وارد کردند،پروژه را درحالی سال گذشته توسط رییس جمهور افتتاح کردند که هنوز یک سال دیگر کاردارد.
ایشان نفرات را مزاحم وترمزکار میدانند واخراج این صدنفررایقین بدانید .ببینید چه کسانی را اتوبوسی با خودش می آورد!
سابقه زندان هم دارند!!!!!
چه انتظاری دارید؟!!!