۰

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا ثابت ماند

شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال در آمریکا هفته گذشته سه حلقه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند توفان هاروی فعالیت‌های حفاری شیل را حداکثر ۱۰ درصد کاهش دهد.
دکل‌ حفاری - عصر نفت
دکل‌ حفاری - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در حال حاضر در ۹۴۳ حلقه قرار دارد که در مقایسه با ۴۴۶ حلقه در مدت مشابه سال گذشته بالاتر است. شمار دکل‌های حفاری نفت، هفته گذشته ثابت بود در حالی که شمار دکل‌های حفاری گاز سه حلقه افزایش یافت.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا اکنون به ۷۵۹ حلقه می‌رسد که در مقایسه با ۳۵۲ حلقه در مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

در حالی که برخی از تحلیلگران انتظار داشتند به دلیل پیامدهای توفان هاروی و کاهش شمار دکل‌های حفاری، قیمت‌های نفت افزایش پیدا کند، اما تعطیلی فعالیت‌های پالایش در آمریکا که به حدود یک سوم از مجموع ظرفیت پالایش نفت خام در این کشور رسیده است، به تقاضا برای نفت خام به شدت لطمه زد زیرا پالایشگاه‌ها در شرایطی که ناچار شده‌اند فعالیت‌هایشان را متوقف کنند نیازی به نفت خام ندارند.

در حالی که برخی از پالایشگاه‌ها تولیدشان را از سر گرفته‌اند، ۱۶ درصد از مجموع ظرفیت پالایش آمریکا یا معادل ۳.۰۴ میلیون بشکه در روز در تگزاس متوقف مانده است. در سال ۲۰۰۵ به دنبال وقوع توفان کاترینا بین یک تا دو ماه طول کشید تا پالایشگاه‌ها فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

قیمت‌های نفت روز جمعه افزایش یافت اما برای کل ماه با وجود صادرات کمتر اوپک، شش درصد کاهش نشان داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، مطابق با رشد اندک شمار دکل‌های حفاری نفت، تولید نفت آمریکا نیز همچنان رو به رشد است و متوسط تولید در هفته منتهی به ۲۵ اوت به ۹.۵۳۰ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۹.۵۲۸ میلیون بشکه در روز در هفته پیش از آن اندکی افزایش داشت.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 18848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *