۰

عراق از تمدید توافق کاهش تولید حمایت می‌کند

وزیر نفت عراق گفت، اگر تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید گرفته شود، عراق از این تصمیم اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی حمایت خواهد کرد.
عراق - عصر نفت
عراق - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفت، اگر تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید گرفته شود، عراق از این تصمیم اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی حمایت خواهد کرد.

اللعیبی که در کنفرانس مشترک خبری با همتای روسی اش سخن می گفت، به خبرنگاران اعلام کرد که عراق به طور کامل به توافق کاهش تولید عمل کرده است. به گفته وی، تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید باید بر اساس وضعیت بازار گرفته شود و بغداد آماده است که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از آن پشتیبانی نماید.

توافق کاهش تولید اوپک موجب شده تا قیمت نفت امسال مجدد به بالای 50 دلار در هر بشکه برسد و درآمد تولید کنندگان نفت را بالا ببرد.

لعیبی افزود: «مشخص است که عراق از همان ابتدا به طور کامل از اعلامیه اوپک مبنی بر کاهش تولید که در نوامبر 2016 اعلام شد، حمایت کرده است. عراق به طور کامل از توافق تبعیت کرده و میزان تبعیت آن از کاهش تولید و صادرات فراتر از 100 درصد بوده است.»

«اگر بازار تصمیم بگیرد که برای ثبات قیمت ها باید تصمیم دیگری از سوی اوپک و غیر اوپکی ها اتخاذ شود، در آن صورت، عراق جزو اولین کشورهایی خواهد بود که این تصمیم را به اجرا می گذارد. اگر تصمیمی برای ادامه وضعیت فعلی گرفته شود، باز هم عراق جزو اولین کشورهایی خواهد بود که با این تصمیم موافقت و آن را اجرا می کند. بنابراین عراق با همه تصمیماتی که اتحاد اوپک را حفظ کند موافق است و اولویت اصلی تثبیت بازار نفت و قیمت های جهانی نفت است.»

اوپک و 10 تولید کننده غیر عضو این سازمان از جمله روسیه در اواخر سال 2016 توافق کردند که میزان تولید نفت خود را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. غیر اوپکی ها متعهد شده اند 558 هزار بشکه از این کاهش را بر عهده بگیرند و 300 هزار بشکه از این کاهش بر عهده روسیه است.

اللعیبی گفت، هنوز خیلی زود است بگوییم که اوپک و متحدانش نیازمند تمدید مجدد توافق کاهش تولید خواهند بود یا نه.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 18856
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *