۰

تحریم‌های آمریکا مانع قرارداد روسی شلومبرژه

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه مسکو خرید شرکت اوراسیا دریلینگ (EDC) از سوی غول خدمات میدان نفتی آمریکایی شلومبرژه را با مانع روبرو کرده است.
حفاری نفت - عصر نفت
حفاری نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شلومبرژه در اواخر ژوئیه تحت قراردادی که انتظار می‌رفت روابط میان روسیه و آمریکا را به بوته آزمون بگذارد، برای تایید خرید سهم در EDC درخواست کرده بود. با این‌همه از آن زمان آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه به تلافی دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است و این تحریم‌ها همکاری در بخش انرژی روسیه را محدود کرده است.

مقامات روسی متعددی از جمله وزیر منابع طبیعی و مدیر سازمان ضد انحصارطلبی این کشور اعلام کرده‌اند به دلیل تیرگی روابط سیاسی، این قرارداد متوقف مانده است.

خبرگزاری ریا به نقل از آرکادی دوورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه نوشت: من موافقم که اگر در یک ماه این شرکت کارش را به دلیل تحریم‌ها متوقف کند، ما نباید شرکتمان را بفروشیم.

شلومبرژه درباره وضعیت این قرارداد اظهارنظر نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، این دومین تلاش شلومبرژه برای خرید شرکت اوراسیا دریلینگ است و نخستین سهم آمریکا در صنعت نفت و گاز روسیه از زمان اعلام تحریم‌های آمریکایی علیه مسکو پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ خواهد بود.

شلومبرژه در سال ۲۰۱۵ موافقت کرد ۴۵.۶۵ درصد از سهم این شرکت را به مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار خریداری کند اما این قرارداد پس از اینکه سازمان ضد انحصارطلبی روسیه مکررا تایید آن را به تعویق انداخت نافرجام ماند.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 18857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *