۰

زمان پیوستن نیجریه به توافق نفتی اوپک فرا رسید

با رسیدن سطح تولید نفت نیجریه به ظرفیت کامل، احتمالا درخواست‌ها برای پیوستن این تولیدکننده آفریقایی به توافق کاهش تولید اوپک شدت می‌گیرد.
نفت نیجریه - عصر نفت
نفت نیجریه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، امانوئل کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه به تازگی اظهار کرده که تولید نفت این کشور به ظرفیت کامل نزدیک شده است.

وی هفته گذشته در اظهاراتی که از سوی وزارت نفت نیجریه منتشر شد، گفت: تولید نفت این کشور شامل نفت خام و میعانات در حال حاضر حدود ۲.۲ تا ۲.۳ میلیون بشکه در روز است.

به گفته کاچیکوو، تولید نفت نیجریه به دنبال ثبات، افزایش یافته و از رکورد پایین ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و اکنون به حدود ۲.۲ تا ۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده که البته شامل میعانات نیز می‌شود.

کاچیکوو در اظهاراتش از دورنمای پیوستن نیجریه به توافق کاهش تولید اوپک سخنی به میان نیاورد اما این مسئله در شرایطی که پرسش‌هایی درباره مشارکت نیجریه در توافق کاهش تولید اوپک و بهبود ظرفیت تولید این کشور وجود دارد، مطرح خواهد شد.

اعلام نزدیک شدن تولید نیجریه به ظرفیت کامل، چند هفته پیش از نشست مشترک وزیران اوپک و غیراوپک مطرح می‌شود که ۲۲ سپتامبر در وین برگزار می‌شود و طی آن کمیته مونیتورینگ از نمایندگان لیبی و نیجریه برای ارائه توضیحات درباره دورنمای تولیدشان دعوت خواهد کرد.

رقم حدود ۲.۲ میلیون تا ۲.۳ میلیون بشکه در روز شامل حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز میعانات می‌شود که نشان می‌دهد تولید نفت خام کنونی نیجریه به مرز ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

پیش از این وزیر نفت نیجریه گفته بود این کشور زمانی که تولید نفت خامش در ۱.۸ میلیون بشکه در روز تثبیت شود، به توافق کاهش تولید خواهد پیوست.

در مورد اوپک کاچیکوو اظهار کرد نیجریه همچنان نقش فعالی در اوپک ایفا می‌کند و امیدوار است با تلاش‌های عربستان سعودی، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و روسیه قیمت‌های نفت در آینده‌ای نزدیک به ۶۰ دلار در هر بشکه برسد.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 18861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *