۰

ژاپن ظرفیت فرآوری نفت پسماند را افزایش می‌دهد

ژاپن در سومین دور دستورالعمل برای یکپارچه کردن بخش پالایش کشور، به پالایشگاه‌های نفت خود پیشنهاد کرده است ظرفیت فرآوری نفت پسماند را افزایش دهند.
پالایشگاه - عصر نفت
پالایشگاه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، طبق اسنادی که از سوی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن منتشر شده است، پالایشگاه‌های ژاپن می‌خواهند از آوریل سال ۲۰۲۱ متوسط حجم نفت پسماندی که فرآوری می‌شود، ۷.۵ درصد حجم نفت خامی که در سال پالایش می‌کنند باشد.

به گفته یک مقام بلندپایه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، این نسبت در حال حاضر حدود هفت درصد است.

ژاپن که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، ظرفیت پالایش خود را از سال ۲۰۱۵ کاهش داده، زیرا کاهش تقاضای داخلی برای سوخت، ظرفیت بیکار ایجاد کرده است. دولت ژاپن می‌خواهد بهره وری در صنعت پالایش نفت را افزایش دهد تا به آنها برای رقابت در برابر رقبای منطقه‌ای کمک کند.

دستورالعمل جدید پالایشگاه‌ها را واخواهد داشت ظرفیت پالایشی که از نفت کوره استفاده می‌کند را برای تولید سوخت‌هایی مانند بنزین و دیزل ارتقا دهند.

شش شرکت پالایش وجود دارند که مشمول این اهداف قرار می‌گیرند.

پالایشگاه‌ها با ساخت واحدهای جدید کراکینگ پسماند می‌توانند به دستورالعمل جدید عمل کنند. با این همه به دلیل هزینه‌های صدها میلیون دلاری شرکت‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری در این واحدها ندارند، زیرا تقاضای داخلی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۵ به میزان حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال به این شرکت‌ها یارانه برای انجام این ارتقا پیشنهاد کرده است.

ژاپن ظرفیت پالایش خود را از ۴.۸۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۰۹ به ۳.۵۲ میلیون بشکه در روز کاهش داده و نسبت ظرفیت کراکینگ پسماند به ظرفیت واحد تقطیر نفت خام را به ۵۰.۵ درصد بهبود بخشیده است.


 
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 18894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *