۰

500 ميليون دلار برای فلر پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز فلز پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: باید 500 میلیون یورو در حوزه بازیافت و مصرف گاز فلر در این منطقه سرمایه‌گذاری شود.
مشعل - عصر نفت
مشعل - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، در مراسمی قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای 2 و 3) بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت SOFREGAZ به امضا رسید.

در این مراسم، کورش آهنج مدیرعامل شرکت صنعت سازه ثمین اظهارداشت: در این پروژه همکاری تنگانگیبا شرکت sofregaz خواهیم داشت و انتقال تکنولوژی انجام می‌شود، اظهارداشت: در این پروژه از گازهایی که در حال سوختن است استفاده می‌شود و پول پروژه در کمتر از یک سال برمی‌گردد.

وی افزود: در مناطق نفت‌خیز جنوب هم همکاری خود را آغاز کرده‌ایم و یک میلیون متر مکعب گازی که در خوزستان می‌سوزد، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این امید که هیچ فلری سوزانده نشود.

* تعریف 50 پروژه برای کنترل آلاینده‌ها

رکن الدین احمدی مجری طرح توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی با اشاره به شروع پیگیری این پروژه در دوران وزارت رستم قاسمی، گفت: این طرح در ابتدای وزارت آقای زنگنه ادامه یافت و هم‌اکنون به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی افزود: 10 برابر فلری که می‌بینیم آلودگی در هوا منتشر می‌شود؛ فلر را به عنوان اولین پروژه آغاز کردیم و این طرح در 4 فاز و 50 پروژه تعریف شده که و قرارداد امروز، اولین پروژه از مجموعه این پروژه‌هاست.

*باید 500 میلیون دلار در بخش بازیافت و مصرف گاز فلز سرمایه‌گذاری شود

محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این مراسم با بیان اینکه کاهش آلاینده‌های صنعتی یکی از دغدغه‌های مسئولان است، گفت: انعقاد این قرارداد فتح‌البابی است برای سایر طرح‌های پارس جنوبی در حوزه کنترل آلاینده‌ها.

وی ادامه داد: این طرح از دو منظر سلامت کارکنان و از بُعد جهانی بسیار حائز اهمیت است زیرا 75 درصد‌ آلاینده‌های صنعتی جهان توسط 10 کشور تولید می‌شود که ایران در رتبه سوم جهان و رتبه اول خاورمیانه را دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بروز موانع در اجرای پروژه‌های کنترل آلاینده‌ها در دوران تحریم، تصریح کرد: امیدواریم بعد از برجام مشکل اجرای پروژه‌های آلودگی فلرینگ حل شود. این پروژه با اعتبار 40 میلیون یورو آغاز شده و امیدواریم در موعد مقرر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون 70 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که میزان سرمایه‌گذاری‌ها به 90 میلیارد دلار برسد و در این صورت برای 12 فاز دیگر پارس جنوبی باید 500 میلیون دلار در زمینه فلرینگ اجرا شود.

مشکین‌فام اضافه کرد: علاوه بر فلرینگ برای پساب مواد نفتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم اجرای پروژه‌های آن در حال پیگیری است.



منبع : فارس
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 18901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *