۱

حقوق 4 برابری عراقی ها به مهندسان نفت ایران

کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهایی چون عراق، ترکمنستان و آذربایجان که سابقه صنعت نفتشان بسیار کمتر از ایران است، در چندسال گذشته با افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت نفت نیاز به نیروهای متخصص نفتی را در کنار فعالیت شرکت های اروپایی و امریکایی با جذب نیروهای متخصص ایرانی برطرف می کنند.
به گزارش «ميزنفت»، این کشورها با ارائه پیشنهادهایی چندبرابری به متخصصان ایرانی نسبت به دستمزدهای پرداختی در ایران، در جهت جذب آنها اقدام می کنند که بسیاری از این پیشنهادها با موافقت و کوچ متخصصان ایرانی همراه شده است.

حسن کاظمی، عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت در این خصوص به تسنیم گفت:‌ در عراق سه تا چهار برابر ایران به متخصصان نفتی‌مان حقوق می‌دهند، به‌طوری که یک کارگر متخصص عراقی ۱۱۵ هزار دلار در سال حقوق می‌گیرد و در امارات ۸۰ هزار دلار در سال به یک متخص نفتی می‌دهند اما این رقم در ایران کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال است.

این کوچ متخصصان نفتی ایران در حالی است که پروژه های نفتی خودمان معطل نیروهای کارآمد مانده است. رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یکی از مهمترین چالش های شرکتهای فعال در بخش فراساحل پارس جنوبی را جذب نیروی انسانی کارآمد می داند و می گوید: با توجه به حجم کارهای باقیمانده در بخش دریای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و زمان محدود باقیمانده برای توسعه این میدان باید همکاری نزدیکی میان شرکتهای پیمانکاری و بخش کارفرمایی ایجاد شود.

با توجه به اینکه با گذشت بیش از یکسال از آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، هنوز تکلیف پذیرفته شدگان این آزمون مشخص نشده است و از سوی دیگر، متخصصان نفتی ایرانی با تجربه ای چندین ساله در صنعت نفت ایران به کشورهای همسایه کوچ می کنند، وزارت نفت باید در نحوه مدیریت منابع انسانی خود بازنگری کند.
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 1892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *