نگاهی به نواقص فاز 19

ایرانی ترین فاز هم ناقص است

19 شهريور 1396 ساعت 18:23

طبق اطلاعات موجود مقرر شده بود تا ۱۵ تیر ماه سال جاری، مدیران پالایشگاه های فازهای ۱۷و۱۸، ۱۹ و ۲۰،۲۱ از سوی شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی معرفی شوند که همچنان این اقدام انجام نشده است.


به گزارش ميز نفت ، در ادامه بررسی وضعیت پیشرفت فازهای مختلف پارس جنوبی، این بار به ایرانی ترین فاز پارس جنوبی یعنی فاز ۱۹ نگاهی خواهیم انداخت. پیش بینی ها نشان می دهد که تعمیرات خط لوله آسیب دیده ۱۹ سی آن تا پایان شهریور سال جاری تمام می شود. در حالیکه برنامه ریزی هایی نیز برای انجام عملیات «پیگرانی هوشمند» که علاوه بر تمیز کردن، وظیفه بررسی وضعیت خط لوله به لحاظ آسیب دیدگی را نیز بر عهده دارد، در نظر گرفته شده است.

در بخش خشکی، سه کمپرسور off gas واحد ۱۰۳ که نقش بسیار مهمی در فرآیند تثبیت میعانات گازی دارد، راه اندازی شد در حالیکه یک کمپرسور از ردیف آخر این بخش که قرار بود تا ۴ بهمن سال ۹۵ راه اندازی شود، همچنان بین تاریخ های ۳۱ فروردین سال جاری و ۳۱ مردادماه سال ۹۶ همچنان پاسکاری می شود. به عبارتی راه اندازی یک کمپرسور به تنهایی نزدیک به ۶ ماه تاخیر در راه اندازی را تجربه می کند.

راه اندازی واحد بازیافت گوگرد این فاز در خشکی برای فاز نخست در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۹۵ تعهد شده بود که در تاریخ ۲۵ فروردین سال جاری محقق شد. یعنی نزدیک به یک سال تاخیر! این در حالی است که راه اندازی فاز دوم این واحد برای ۳۰ مهر ماه سال جاری در نظر گرفته شده است که پیشتر قرار بود در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۵ راه اندازی شود.

از سویی دیگر آماده سازی واحدهای ال.پی.جی تا تاریخ ۳۰ آبان سال ۹۷ و خرید پمپ های خارجی مورد نیاز آن از طریق وندور لیست وزارت نفت، تعهد شده است.

شرکت مجمتع گازی پارس جنوبی تعهد داده بود که تا تاریخ ۳۱ شهریور سال جاری پالایشگاه فاز ۱۹ به طور موقت تحویل داده می شود و قرار است پیمانکار قبلی تا پایان سال جاری به منظور انجام ادامه امور به منظور راه اندازی با مسوولیت و زیر نظر شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی فعالیت کند تا این شرکت پیمانکار جدید معرفی کند. به این ترتیب از ابتدای سال ۹۷ ضمن تحویل کامل پالایشگاه فاز ۱۹؛ کلیه وظایف ، مسوولیت ها و هزینه ها بر عهده شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی است .

گفتنی است طبق اطلاعات موجود مقرر شده بود تا ۱۵ تیر ماه سال جاری، مدیران پالایشگاه های فازهای ۱۷و۱۸، ۱۹ و ۲۰،۲۱ از سوی شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی معرفی شوند که همچنان چنین امری انجام نشده است.


منبع : مهر


کد مطلب: 18940

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/18940/ایرانی-ترین-فاز-هم-ناقص

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir