صدور مجوز برای ساخت نخستین پتروشیمی در قشم

27 شهريور 1396 ساعت 10:59

مجوز ساخت نخستین طرح پتروشیمی در جزیره قشم صادر شد و قرار است یک مجتمع ۵۰۰ هزار تنی GTPP در این جزیره احداث شود.


به گزارش ميز نفت ، با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت، نخستین مجوز ساخت یک مجتمع 500 هزار تنی GTPP در جزیره قشم صادر شده است.

این طرح جدید قرار است در بزرگترین جزیره خلیج فارس با هدف تبدیل گاز متان به محصولات با ارزشی همچون پلی‌پروپیلن، بنزین پیرولیز و گاز مایع ساخته شود و همزمان با بهره برداری از طرح فرآورش گاز میدان نفتی هنگام بخشی از گاز این میدان مشترک صرف تامین خوراک این طرح جدید GTPP در قشم خواهد شد. از سوی دیگر با تعیین تکلیف منبع تامین خوراک این طرح با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم در عمل مشکلی برای تامین آب مورد نیاز آن در دوران ساخت و بهره برداری وجود ندارد.

مجوز این طرح پتروشیمی برای کنسرسیومی متشکل از هلدینگ ها و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی همچون پتروشیمی شازند، هلدینگ تاپیکو و ... صادر شده که پیش بینی می شود در دوران بهره برداری به طور متوسط برای 450 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

گفتنی است، هم اکنون آخرین مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی تاسیسات فرآورش گاز میدان مشترک هنگام با ظرفیت فرآورش روزانه بالغ بر 2 میلیون 265 هزار مترمکعب گاز در جزیره قشم توسط شرکت نفت فلات قاره ایران در حال انجام است که با بهره برداری از آن و خاموش شدن مشعل، گاز جمع آوری شده به تامین خوراک صنایع پتروشیمی و نیروگاه‌های قشم اختصاص می یابد.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 19008

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19008/صدور-مجوز-ساخت-نخستین-پتروشیمی-قشم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir