۰

حضور نیجریه و لیبی در نشست کمیته اوپک

دو منبع آگاه در اوپک اظهار کردند وزیر نفت نیجریه و مدیر شرکت‌ نفت دولتی لیبی احتمالا در نشست مشترک روز جمعه کشورهای اوپک و غیراوپک شرکت خواهند کرد.
اوپک - عصر نفت
اوپک - عصر نفت
[]

به گزارش ایسنا، هر دو کشور از شرکت در توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک معاف شدند که به افزایش تولید آنها و فشار بر قیمت‌های نفت منجر شده است. این مسئله درخواست‌هایی را برای گنجاندن لیبی و نیجریه در این توافق به دنبال داشته است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: امانوئل کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه، به احتمال زیاد در نشست روز جمعه حضور پیدا خواهد کرد، در حالی که یک منبع دیگر نیز عنوان کرد مصطفی سانالا، رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفت لیبی نیز انتظار می‌رود در این نشست شرکت کند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قصد دارد با محدود کردن تولید به میزان حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز اشباع عرضه نفت جهانی را برطرف کند. روسیه و سایر تولیدکنندگان غیرعضو اوپک نیز تا مارس سال آینده، بیش از نصف میزان مذکور تولیدشان را محدود خواهند کرد.

وزیران حاضر در کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید که شامل کویت، ونزوئلا، الجزیره و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک روسیه و عمان هستند، قرار است روز جمعه در وین دیدار کرده و درباره پیشرفت توافق‌شان برای محدود کردن تولید گفت‌وگو کنند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی که اوایل سال جاری برای حضور در دیدارهای مشابه سفر کرده بود، ممکن است در نشست روز جمعه حضور نداشته باشد. این وزیران گزینه‌های متعدد از جمله تمدید توافق به مدت حداقل سه ماه و کاهش بیشتر تولید را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

این کمیته در نشست روز جمعه که کویت ریاست آن را برعهده دارد ممکن است توصیه‌ای برای سیاست کلی اوپک که نشست بعدی‌اش در نوامبر برگزار می‌شود ارایه دهد.

انتهای پیام
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 19038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *