۰
۱

ازسرگیری روند افزایش نفت در بازار جهانی

نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، افزایش یافت.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بهای نفت برنت برای تحویل در نوامبر در بازار لندن ۲۰ سنت یا ۰.۳۴ درصد افزایش یافت و به ۵۸.۶۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه پس از این که به رکورد ۵۹.۴۹ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۱۵ بود، با یک درصد کاهش بسته شد.

نفت خام آمریکا برای تحویل در نوامبر ۲۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۲.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پس از این که به ۵۲.۴۳ دلار که بالاترین قیمت در پنج ماه گذشته بود صعود کرد، با ۰.۷ درصد کاهش بسته شد.

قیمت‌های نفت از توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولیدشان مورد حمایت قرار گرفته، اما قیمت نفت خام آمریکا به دلیل تولید رو به رشد نفت شیل این کشور، اختلاف زیادی به برنت پیدا کرده است.

موسسه امریکن پترولیوم برخلاف انتظار بازار روز سه‌شنبه اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته که پالایشگاه‌های آمریکایی تولیدشان را افزایش دادند، به میزان ۷۶۱ هزار بشکه کاهش یافت، اما ذخایر بنزین افزایش و ذخایر میعانات کاهش پیدا کرد.

طبق آمار این گروه صنعتی، فعالیت پالایشگاهی به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

تحلیلگران در نظرسنجی روز سه‌شنبه رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش خواهد یافت. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعد از ظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز سه‌شنبه تهدید برای مسدود کردن خط لوله‌ای که ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز از نفت خام کردستان عراق را به بندر سیهان ترکیه منتقل می‌کند را تکرار کرد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 19103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حتما شما الان ناراحتید چون بالاتر رفتن قیمت نفت به نفع دولته و شما هم که همش به دنبال خراب کردن وزیر توانمند دولت هستید.