۰

افزایش ذخایر نفت کشورهای صنعتی در سال آینده

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد پیش‌بینی‌ها برای رشد نفت شیل آمریکا و ابهام پیرامون واردات نفت چین ممکن است رشد ذخایر نفت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در سال ۲۰۱۸ را بدنبال داشته باشد.
ذخایر نفت - عصر نفت
ذخایر نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اولیویه لوژون، تحلیلگر آژانس بین‌المللی انرژی در این باره گفت: با فرض ثابت ماندن تولید اوپک، انتظار نمی‌رود ذخایر نفت OECD در شش تا ۹ ماه آینده کاهش قابل توجهی داشته باشد و احتمالا در سال ۲۰۱۸ رشد خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: دلیل اصلی کندی روند کاهش ذخایر، افزایش تولید غیراوپک به خصوص تولیدکنندگان شیل در آمریکاست که آژانس انتظار دارد تولید این کشور ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

 ابهام پیرامون واردات نفت خام چین، این وضعیت را تشدید می‌کند. عدم وجود آمار دقیق از ذخایر در چین، امکان برآورد تقاضای آتی را دشوار می‌کند اما ابعاد واردات این کشور در سال جاری نشان می‌دهد که چین ذخایر تجاری و استراتژیک بالایی دارد که تا حدودی کاهش ذخایر نقاط دیگر را جبران می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرده که امسال به طور متوسط ۹۰۰ هزار بشکه در روز برداشت از ذخایر صورت گرفته که عمده آن در سه ماهه دوم روی داده است.

این آژانس در آخرین گزارش ماهانه اعلام کرده بود که ذخایر تجاری OECD در ژوییه تغییری نکرده و ۳.۰۱۶ میلیارد بشکه مانده است اما ۱۹۰ میلیون بشکه بالای متوسط پنج ساله است.

اعضای اوپک و تولیدکنندگان خارج از این سازمان توافق کرده‌اند برای مقابله با اشباع عرضه جهانی، تولیدشان را به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۱۸ کاهش دهند. اما تولید رو به رشد لیبی و نیجریه ممکن است تلاش‌های این سازمان برای متعادل کردن مجدد بازار را پیچیده کرده باشد.



منبع : ایسنا
 
 
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 19117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *