۰

تهیه بسته سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین نفتی و گازی

مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: بسته سرمایه‌گذاری برای توسعه میدان‌های گازی، نفتی و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار شامل 5.5 میلیارد دلار برآورد شده که حدود یک میلیارد دلار آن در بسته پیشنهادی میدان محور ارائه شده است.
تلید نفت - عصر نفت
تلید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شهریار آقایی مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در این طرحها اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه گذاری شامل احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز میدان‌های کنگان، هما ، وراوی،نار و سرخون است. همچنین توسعه میدان‌های گازی هالگان، سفیدزاخور ، سفیدباغون، دی ،آغار ،مدار، پازن ،خارتنگ ، تابناک و گردان در ردیف توسعه میدانهای گازی قرار دارد.

وی درباره توسعه میدانهای نفتی افزود: میدانهای نفتی آبان، پایدار، پایدار غرب ، دانان، چشمه خوش ، دالپری ، نفت شهر،سومار ، دهلران و خیام شامل برنامه توسعه ای می‌شود.

آقایی در رابطه با طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام این مدیریت تصریح کرد: در این مدیریت، بودجه ریزی، کنترل تعداد ١١طرح ، ٨١ پروژه و ١٥٧٤ زیر پروژه به طور مستمر در حال انجام است. هم اکنون حدود ٢٥٠ پروژه در حال اجراست که ٢٠٠ مورد آن در بخش مدیریت مهندسی و ساختمان و ٥٠ پروژه در شرکتهای تابعه را شامل می شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با پروژه های عمده در دست اجرای این شرکت خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب واحدهای فرآورشی بخش گاز پالایشگاه فراشبند با هدف فرآورش روزانه ٢٠میلیون متر مکعب گاز از میدان آغار و با حدود ٣٠ درصد پیشرفت در حال اجراست. همچنین طرح جمع آوری و تزریق گاز همراه میدان سروستان و سعادت آباد در مراحل پایانی آن قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران،آقایی درباره طرح جمع آوری و تزریق گاز همراه میدان نفتی چشمه خوش اظهار داشت: این طرح با هدف جمع آوری گازهای همراه نفت جهت تامین خوراک NGL3100 و تزریق گاز در میدان چشمه خوش بوده و هم اکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و باید  تا قبل از اتمام واحد NGL3100  به بهره برداری برسد.

آقایی از انجام مطالعات مفهومی، طراحی پایه و تهیه اسناد مناقصه EPCطرح احداث ایستگاه تقویت گاز میدان هما خبر داد و افزود:این طرح به منظور نگهداشت سقف تولید به میزان بیش از ١٨ میلیون متر مکعب گاز در فصول گرم و برداشت روزانه ٢٢ میلیون متر مکعب در روز در ماههای سرد سال صورت گرفته و پیشرفت آن ٩٠ درصد است.

وی درباره طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D و تامین سوخت پایدار برای پنج استان شرقی و شمالی کشور تاکید کرد:جهت دستیابی به تامین سوخت پایدار گاز پنج استان شرقی و شمالی کشور ، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت .در این راستا  حفاری ١١حلقه چاه ، تهیه و نصب تسهیلات شش حلقه چاه به اتمام رسیده است.همچنین احداث مرکز جمع آوری نیز در مراحل پایانی آن قرار دارد. لازم به ذکر است سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ٣٩٠ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق و یک میلیارد و ٢٦٧ میلیون متر مکعب برداشت شده است.

مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از حفاری 18حلقه چاه طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد چاه ، تاکنون پنج حلقه چاه حفاری شده و بقیه چاهها نیز در حال حفاری یا برنامه  انجام حفاری قرار دارد.

بر اساس این گزارش:طی شش ماه اول امسال تعداد ٣٥ شرح نیاز از سوی شرکتهای بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب مورد بررسی قرار گرفت و در کمیته های بررسی فنی و عملیات فنی در حال انجام فرایند بررسی و تصویب قرار دارد. همچنین با وجود کاهش اعتبارات داخلی در شش ماه دوم سال گذشته ، با اولویت بندی طرحها و پروژه ها ، تعداد ١٤٠ شناسنامه پیمان بررسی شد.

این گزارش اضافه می کند: در شش ماه اول امسال همچنین از مجموع پنج هزار و ٤١٩ میلیارد ریال و ٧٠ میلیون دلار منابع داخلی ، میزان یک هزار و ٩٧٣ میلیارد ریال و ٤٣میلیون و ٥٠٠ هزار دلار به طرحها و پروژه های شرکت تخصیص یافته است.



منبع : فارس
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 19159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *