۰

خالد الفالح : توافق کاهش تولید نفت تمدید می‌شود

وزیر انرژی عربستان گفت، کشورش امیدوار است قبل از نشست ماه نوامبر اوپک، در خصوص آینده توافق کاهش تولید با روسیه و دیگر تولید کنندگان عمده نفت به اجماع دست یابد.
خالد الفالح - عصر نفت
خالد الفالح - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت، کشورش امیدوار است قبل از نشست ماه نوامبر اوپک، در خصوص تمدید توافق کاهش تولید با روسیه و دیگر تولید کنندگان عمده نفت به اجماع دست یابد.

فالح که دو روز بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو با خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت، این احتمال وجود دارد که توافق کاهش عرضه که در ماه مارس منقضی خواهد شد، تا پایان سال 2018 تمدید شود، هرچند که روسیه هیچ تعهدی نسبت به این مسئله نداده است.

عربستان نیز هیچ قول محکمی نسبت به تمدید توافق کاهش تولید نداده، اما فالح گفته که کشورش در خصوص پیشنهاد مسکو «انعطاف پذیر» است.

فالح به همتای روس خود گفت: «من به دنبال دستیابی به یک اجماع هستم و در طی چند هفته آینده و قبل از نشست 30 نوامبر با شما کار خواهم کرد.»

وی افزود: «از آنجایی که ما از پیشرفت های حاصل شده رضایت داریم، من فکر می کنم شما موافقید که کار ما تمام نشده و هنوز ابهامات و بادهای مخالفی در بازارهای جهانی نفت باقی مانده است... ما باید به دقت نگاهمان به مسیر پیش رو باشد و دستمان هم روی فرمان.»

عربستان و روسیه از بانیان اصلی توافق کاهش تولید هستند که به موجب آن اوپک و 10 تولید کننده دیگر از ژانویه امسال تا پایان مارس 2018 روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش می دهند.

فالح در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا تصمیمی در مورد تمدید توافق گرفته خواهد شد گفت، نمی دانم.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، کشورش اختلاف نظری با عربستان در مورد بازار نفت ندارد، اما باید این موضوع را بیشتر مورد بحث قرار دهد و امکان هرگونه اقدام مشترک بین دو کشور وجود دارد.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 19160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *