۰

سود رویایی از یک توافق

رئیس کل صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه اعلام کرد: هر یک از ۲ کشور روسیه و عربستان از اجرای توافق کاهش عرضه سال ۲۰۱۶ اوپک و دیگر کشورهای نفتی ۴۰ میلیارد دلار منفعت برده‌اند.
روسیه و اوپک - عصر نفت
روسیه و اوپک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، کریل دیمیتریف، رئیس کل صندوق سرمایه‌گذاری‌ مستقیم روسیه اعلام کرد: روسیه و عربستان هر کدام به صورت جداگانه از اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که اواخر سال 2016 و بین کشورهای اوپک و دیگر کشورهای نفتی امضا شد، 40 میلیارد دلار سود برده‌اند.

دیمیتریف تأکید کرد: تلاش‌های بین‌المللی برای تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی مؤثر بوده و توانسته است قیمت نفت را با بالای 55 دلار در هر بشکه افزایش دهد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بدون این توافق قیمت نفت در شرایط کنونی به زیر 35 دلار سقوط می‌کرد.

رئیس کل صندوق سرمایه‌‌گذاری مستقیم روسیه با اشاره به تأثیرات توافق سال 2016 کشورهای اوپک و دیگر کشورهای نفتی گفت:این توافق توانست اعتماد بین کشورها را افزایش دهد و به آنها نشان داد که با همکاری یکدیگر می‌توانیم به نتایج جدی و مؤثر دست یابیم.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان که به همراه دیگر مقامات عربستانی پادشاه این کشور را در سفر به مسکو همراهی می‌کرد نیز گفت: توافق انجام‌شده بین کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای نفتی به بازگرداندن تعادل قیمتی به بازار نفت جهانی کمک کرد.

این وزیر سعودی همچنین ادامه داد: همکاری‌ بین مسکو و ریاض زندگی را به اوپک بازگرداند؛ چراکه در آن زمان اوپک خود را در شرایطی یافت که نمی‌توانست تولید خود را در زمان بالا بودن عرضه کاهش دهد.

در حال حاضر اجرای این توافق تا پایان ماه مارس سال 2018 تمدید شده اما تمدید مجدد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اوایل هفته جاری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کشورهای عضو این توافق پیشنهاد داد تا اجرای آن را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.



منبع : فارس
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 19165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *