۰

جزئیات بیمه نفت‌کش‌های ایرانی

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ با تاکید بر اینکه کشتی‌های این شرکت تحت پوشش بیمه P&I و بیمه‎های معتبر بین‎المللی موسوم به I.G.A قرار دارند، از امضای قرارداد همکاری برای تشکیل شرکت مشترک نوسازی ناوگان خبر داد و گفت: در راستای تقویت صنایع کشتی‌سازی داخلی شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر سفارشات گذشته، با سازمان گسترش نوسازی و صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی قراردادی را برای تشکیل یک شرکت مشترک امضا کرده است.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،  مجید موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به  حمل نفت صادراتی کشور در دوران تحریم گفت: در زمان تحریم‌ها که هیچ کشتی خارجی اجازه ورود به بنادر ایران برای بارگیری نفت را نداشت شرکت ملی نفت ایران از کشتی‌های شرکت ملی نفتکش برای حمل نفت صادراتی ایران استفاده کرد به طوری که در آن زمان حدود ۹۰ درصد ظرفیت ناوگان این شرکت در خدمت صنعت نفت کشور قرار گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه بحران تحریم‌ها با حضور شرکت ملی نفتکش ایران پشت سر گذاشته شد، اظهار کرد: در آن زمان شرکت ملی نفت‌کش ایران به کمک شرکت ملی نفت آمد و اجازه نداد فرآیند صادرات نفت کشور حتی برای یک روز هم متوقف شود.

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ  با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران قصد دارد مجددا سهم خود را از بازارهای بین المللی و اروپایی پس بگیرد افزود: البته تامین نیازهای وزارت نفت نخستین اولویت شرکت ملی نفتکش است و دومین اولویت این شرکت همکاری با شرکت‌های خارجی خواهد بود.

از سرگیری تردد نفتکش‌های ایرانی به بازارهای اروپا

موسوی با اشاره به از سرگیری تردد نفتکش‌های ایرانی به بازارهای اروپا گفت: پس از تحریم راه نفتکش‌های ایران به بازارهای اروپا باز شد البته کشورهای اروپایی هم برای همکاری با شرکت‌ ملی نفتکش ایران تمایل دارند. بسیاری از این کشورها تا پیش از تحریم ها نفت‌خام مورد نیازخود را از ایران تامین می‌کردند و از مشتریان شرکت ملی نفتکش ایران نیز محسوب می شدند.

وی  با بیان اینکه ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران از نظر تناژ حمل در دنیا، برتر است، افزود: ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به لحاظ تناژ نیز در خاورمیانه در رتبه نخست قرار دارد. این شرکت در حال حاضر سه فروند کشتی حمل گاز در اختیار دارد. افزایش تعداد این کشتی‌ها در سیاست‌های کلان شرکت نیز دیده شده است.

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ در ادامه در مورد نرخ اجاره نفتکش‌های ایرانی توضیح داد: نرخ اجاره‌ کشتی‌ها بستگی به نرخ های جهانی و شرایط بازار دارد. هر چقدر نرخ اجاره نفتکش‌ها و تعداد کشتی‌های ایرانی تحت اجاره افزایش یابد درآمد بیشتری عاید کشور خواهد شد.

امضای قرارداد همکاری برای تشکیل شرکت مشترک نوسازی ناوگان

موسوی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران حدود ۱۵ میلیون تن است، تصریح کرد: نوسازی  ناوگان به عنوان یکی از اهداف برنامه استراتژیک شرکت ملی نفتکش درحال انجام است. البته  ضمن این نوسازی ظرفیت فعلی ناوگان نیز حفظ خواهد شد. در راستای  تقویت صنایع کشتی سازی داخلی  شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر سفارشات گذشته، با سازمان گسترش نوسازی و صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی قراردادی را برای تشکیل یک شرکت مشترک امضا کرده است که امیدواریم نتایج و اثرات  خوبی را در زمینه  ارتقا و توسعه صنعت  ساخت و تعمیر کشتی های اقیانوس پیما در کشور داشته باشد.     

نفت‌کش های ایران تحت پوشش بیمه‌های معتبر دنیا

وی در ادامه درمورد وضعیت بیمه نفتکش‌های ایران نیز توضیح داد: در زمان تحریم‌ها نفتکش‌های ایران از نظر بیمه دچار مشکل بودند اما در فضای پسابرجام مشکل بیمه نفتکش‌های ایرانی برطرف شد و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. هم اکنون کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران تحت پوشش بیمه P&I و بیمه‌های معتبر بین‌المللی موسوم به I.G.A قرار دارند که از کشورهایی مانند انگلیس، سوئد و نروژ اخذ شده است ضمن اینکه از پوشش‌های بیمه کلوپ P&I کیش نیز استفاده می‌شود.

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ درمورد رده بندی و کلاس کشتی ها نیز توضیح داد: در پسابرجام این شرکت به عنوان یک برند و نامی شناخته شده در عرصه بین المللی همکاری خود را  با موسسات رده بندی بین‌المللی معتبر عضو آیاکس از سر  گرفت. هم اکنون ناوگان این شرکت تحت کلاس موسساتی چون لویدز ریجستر، BV  ، KR  و DNV.GL  و با برخورداری از پرچم و گواهینامه های معتبر بین المللی بدون هیچ مشکلی در آبهای بین المللی از جمله بنادر اروپا تردد دارد. این شرکت اخیرا موفق به دریافت دو گواهینامه بین المللی ایزو از موسسه رده بندی  DNV.GL شده است.

موسوی در مورد مقاصد نفتکش‌های شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: با اجرایی شدن برجام، لغو تحریم‌ها و پس از حل شدن مشکلات بیمه، کلاس، پرچم و گواهینامه‌های بین‌المللی، تردد کشتی‌ها شرکت ملی نفتکش ایران به بنادر اروپایی نیز از سرگرفته شد به طوری که نخستین کشتی این شرکت در نخستین سفر اروپایی خود وارد بندر الجسیراس اسپانیا شد. با شکسته شدن سد تحریم ها، ناوگان این شرکت پس از اسپانیا راه دیگر بنادر اروپا را  از جمله هلند را در پیش گرفت. هم اکنون ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کره‌جنوبی، چین، هند، تایوان، سنگاپور، اندونزی، امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، برخی کشورهای آمریکای لاتین (از جمله مکزیک) و...  نیز تردد دارد.

وی در پایان با بیان اینکه صد درصد سوخت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران داخل کشور تامین می‌شود، تاکید کرد: سوخت مصرفی ناوگان ایران یکی از بهترین سوخت‌های جهان است.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 19188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *