۰

زنگنه: ستاره خلیج فارس مشکل کمبود منابع مالی دارد

وزیر نفت از وجود مشکلات مالی در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و گفت: این پروژه همچنان با مشکل کمبود منابع مالی روبه‌روست.
بیژن زنگنه - عصر نفت
بیژن زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسته پنج میلیارد دلاری برای نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های در حال بهره‌برداری در حال تهیه است که پیش بینی می کنیم این بسته از ابتدای سال 97 عملیاتی شود.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پروژه همچنان با مشکل کمبود منابع مالی روبه‌روست.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به اینکه "برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین چیست؟"، تصریح کرد: هنوز این مسئله در دولت مطرح نشده است.

زنگنه در خصوص خرید تجهیزات صنعت نفت از سازندگان داخلی در قالب طرح بومی سازی 10 گروه خانواده کالاهای صنعت نفت اذعان داشت: وزارت نفت خود نسبت به خرید کالا اقدام نمی کند، اما بر اساس قانون بهره مندی از ساخت داخل، پیمانکاران تجهیزات مورد نیاز خود را از سازندگان داخلی تامین می‌کنند.

وی افزود: قراردادهای 10 گروه کالاهای اولویت دار صنعت نفت امضا شده که از جمله آنها می توان به قرارداد ساخت لوله‌های CRA و یا قرارداد ساخت مته‌های حفاری اشاره کرد، اما امضای این قراردادها به این معنا نیست که الزاما از هر شرکت داخلی خریدی صورت گیرد بلکه این اقدام در فضایی رقابتی شکل می‌گیرد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 19208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *