۰
۱

بدقولی غول نفتی ونزوئلا در پرداخت سود بدهی

پرداخت ۱۲۱ میلیون دلار سود اوراق قرضه‌ای که شرکت‌ نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا قرار بود پنج شنبه هفته گذشته پرداخت کند، به تاخیر افتاد.
PDVSA - عصر نفت
PDVSA - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، این تاخیر در آستانه دوره پرداخت بدهی سنگین این شرکت نفتی روی داده که قرار است پیش از پایان نوامبر سود ۲.۹ میلیارد دلار بدهی را به سرمایه‌گذاران پرداخت کند.

با عقب افتادن زمان پرداخت سود، شرکت نفتی PDVSA وارد یک مهلت ۳۰ روزه برای پرداخت این مبلغ می‌شود.

یکی از مدیرانی که مسوول رسیدگی به بدهی ونزوئلاست، در این باره به رویترز گفت: ما هنوز پولی مشاهده نکردیم. به ما گفته شده که آنها پول دارند، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا، مشکلاتی برای انتقال پول به حساب‌های اصلی وجود دارد.

اگرچه این شرکت برای پرداخت این مبلغ ۳۰ روز فرصت دارد، اما نگرانی‌هایی درباره‌ یک پرداخت دیگر به میزان ۹۸۵ میلیون دلار که موعد آن در پایان ماه جاری می‌رسد، وجود دارد.

شرکت PDVSA در نخستین هفته نوامبر بایستی ۱.۱ میلیارد دلار بدهی و سود که مهلت پرداخت فوق‌العاده‌ای ندارند، بپردازد.

دولت ونزوئلا به دلیل تدابیر بانک‌های آمریکایی پس از وضع تحریم‌های مالی از سوی دولت آمریکا،  در سپتامبر برای پرداخت سود مشکلاتی داشت.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 19250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
بله آقای احمدی نژاد بیت المال مردم ایران را به صورت وام به دوستان ونزولای داده و چه ناراحتی دارد.. اگر این بیت المال بر نگردد. ؟؟؟ شما فکر می کنید برای چی این مملکت با وجود فروش نفت 140 دلار بشکه ایی هنوز بدبخت و بیچاره است ؟؟
4 تا مدیر قابل و وطن پرست نداریم.. هر کسی می آید و غارت می کند و چپاول می رود پی کارش