۰

جلسه ویژه مدیران "پژو" و "توتال" با مسئولان فرانسه درباره تهدیدات برجامی ترامپ

مدیران شرکت های فرانسوی و مقامات وزارت خانه های امور خارجه و دارایی این کشور هفته آینده به منظور فهم بهتر تبعات خودداری ترامپ از تایید پایبندی ایران به برجام تشکیل جلسه می دهند.
ایران و فرانسه - عصر نفت
ایران و فرانسه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت های چند ملیتی توتال و پژو از جمله مهمترین شرکت های فرانسوی هستند که از زمان اجرای برجام قراردادهایی را با ایران منعقد نموده اند. همچنین ده ها شرکت کوچک فرانسوی وارد بازار ایران شده و یا در حال بررسی ورود به اقتصاد این کشور هستند.

بر اساس دعوتنامه ارسالی از سوی گروه تجاری مدف به شرکت های مربوطه، مقاماتی از وزارت امور خارجه، دارایی و دفتر تجاری فرانسه در تهران در این نشست تبعات عدم تایید پایبندی ایران به برجام (از سوی ترامپ) را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

پایتخت های اروپایی مصمم اند تا توافق هسته ای را که موجب لغو تحریم ها علیه ایران شده حفظ کنند و دولت فرانسه نیز می خواهد بداند که شرکت های این کشور چگونه ممکن است به اقدام آمریکا واکنش نشان دهند.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره گفت: «ما همچنان در حال ارزیابی این مسئله هستیم که چگونه شرکت ها دارند به تصمیم ترامپ واکنش نشان می دهند، اما تلاش می کنیم در این زمینه خیلی نقش هشدار دهنده به آنها را ایفا نکنیم.»

هرچند ترامپ اقدام به خارج ساختن آمریکا از توافق هسته ای نکرده، اما وی 60 روز به کنگره فرصت داده تا در مورد وضع مجدد تحریم ها علیه تهران که بر اساس برجام لغو شده اند تصمیم بگیرد.

بر اساس اعلامیه منتشر شده در سایت اینترنتی مدف، از جمله مسائل مورد بحث در این نشست شامل بررسی گام های بعدی در کنگره آمریکا، موضع دیگر طرف های توافق (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا) و تاثیرات آنی تحولات اخیر بر شرکت های فعال در ایران خواهد بود.


منبع : تسنیم
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 19310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *