۰

صادرات نفت عراق افزایش یافت

عراق صادرات نفت از منطقه جنوبی بصره را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد تا کمبود تولید از میادین کرکوک در شمال این کشور را جبران کند.
نفت عراق - عصر نفت
نفت عراق - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، تولید از منطقه شمالی کرکوک در پی عملیات نظامی ارتش عراق برای به دست گرفتن کنترل مناطقی که از سال ۲۰۱۴ در دست نیروهای کرد بوده است، کاهش یافته است. افزایش صادرات بصره مجموع تولید عراق را نزدیک به سهمیه مورد توافق با اوپک نگه می‌دارد.

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای به نقل از جبار اللعیبی، وزیر نفت این کشور اعلام کرد: ۲۰۰ هزار بشکه در روز از پایانه صادرات بصره در جنوب این کشور علاوه بر حجم روزانه‌ای که از ۳.۲ میلیون بشکه فراتر می‌رود، صادر خواهد شد. این حجم اضافی تا زمانی که تولید نفت شمالی به سطح سابق بازگردد، تولید خواهد شد.

یک مقام وزارت نفت عراق به رویترز گفت: عراق به دلیل کمبود تجهیزات در دو میدان از بزرگ‌ترین میدان‌های کرکوک، قادر نخواهد بود پیش از روز یکشنبه تولید نفت این منطقه را به سطح هفته گذشته بازگرداند.

تا پیش از این تعطیلی‌ها، منطقه نفت شمالی حدود ۵۳۰ هزار بشکه در روز صادر می‌کرد که از این میزان نیمی مربوط به اقلیم کردستان و باقی آن مربوط به استان کرکوک بود که هر دو طرف کرد و مقامات مرکزی مدعی مالکیت آن بودند.

بر اساس گزارش رویترز، نیروهای پیش مرگ کرد در سال ۲۰۱۴ زمانی که ارتش عراق در برابر پیشروی گروه تروریستی داعش از مواضع خود عقب‌نشینی کرد، در کرکوک استقرار یافتند و این اقدام نیروهای کرد مانع از افتادن کنترل میادین نفتی به دست داعش شد.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 19317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *