همه پول فروش نفت را می‌گیریم

1 آبان 1396 ساعت 16:21

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "همه پول فروش نفت را می گیریم"، گفت: ورود جدی به داخلی سازی پمپ های مورد استفاده در صنعت نفت داشته ایم.


به گزارش ميز نفت ، «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر از تمامی ظرفیت صادرات نفت خام کشور استفاده می کنیم و مقدار صادرات نفت خام و میعانات گازی را به بیش از 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسانده ایم.

وی افزود: صادرات نفت خام ایران که حدود 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز است هم به کشورهای آسیایی و هم به کشورهای اروپایی صورت می گیرد و ما همه پول فروش نفت را می گیریم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "داخلی سازی کالاهای پرکاربرد و اولویت دار صنعت نفت در طرح 10 گروه کالایی با قوت در حال پیگیری است"، گفت: تا امروز بیش از نیمی از این مسیر طی شده و در تلاشیم تا با همکاری شرکت های دانش بنیان و شناسایی ظرفیت های ملی در هر بخش، زودتر به نتایج قابل قبولی در این بخش برسیم که برداشت من این است که در همین دولت خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

کاردر از تعریف 17 گروه کالایی جدید برای مرحله بعدی داخلی سازی کالاهای پرکاربرد و اولویت دار نفتی خبر داد و گفت: در حال حاضر ورود جدی به داخلی سازی پمپ های مورد استفاده در صنعت نفت داشته ایم به طوری که اطلاعات شرکت های سازنده خارجی و شرکت های ایرانی توانمند در داخلی سازی این کالاها گرفته شده و در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم.

معاون وزیر نفت از برگزاری نمایشگاههای داخلی و بین المللی در زمینه تجهیزات صنعت نفت به عنوان نقاط عطف تجارت و کسب اطلاعات روز این حوزه نام برد و گفت: وزارت نفت در تلاش است که از هر راه ممکن به شرکت های توانمند داخلی کمک کند تا بتوانند با فعال تر شدن در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت، ایران را در سالهای آتی در بخش ساخت تجهیزات صنعت نفت نام آور کنند.

به گزارش تسنیم، نزدیک ترین نمایشگاه مرتبط با تجهیزات صنعت نفت از نظر زمان برگزاری، نهمین دوره نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان است که در روزهای 11 لغایت 14 آبان ماه 96 با همکاری شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاههای خوزستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان در اهواز برگزار می شود.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 19349

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19349/همه-پول-فروش-نفت-می-گیریم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir