۰

سناریوهای مختلف توسعه میدان چنگوله بررسی شد

کمیته مشاورین مدیریت مخازن، طرح‌های توسعه میدان چنگوله ارائه شده توسط سه شرکت روسی نروژی و تایلندی را بررسی کرد.
میدان چنگوله - عصر نفت
میدان چنگوله - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، طرح های مطالعاتی میدان چنگوله ارائه شده از سوی شرکت‌های گازپروم نفت، دی ان او نروژ و شرکت ملی نفت تایلند در یکصد و چهل و سومین جلسه کمیته مشاورین مدیریت مخازن مطرح و پیرامون متغیرهای مخزنی، فازهای مختلف برنامه‌های پیشنهادی شرکت‌ها جهت توصیف و توسعه میدان و پروفایل تولید پیش‌بینی شده، بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، اعضای کمیته مشاورین مدیریت مخازن ضمن بررسی سابقه فعالیت سه شرکت‌، نظرات خود را در مورد طرح‌های ارایه شده توسط آنها مطرح و نکاتی را در راستای بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‌های موجود عنوان کردند.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در 5٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران و در فاصله 5 کیلومتری خطر مرزی ایران و عراق قرار دارد. ساختمان بسته این میدان با استفاده از اطلاعات لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی تعیین و تعریف شده است و مخزن بنگستان آن با حفر چاه شماره 2 چنگوله در سال ١٣٧٧ کشف شد.

این گزارش حاکی است سازندهای اصلی حاوی هیدروکربور در میدان چنگوله سروک بالایی و پایینی است، اما وجود هیدروکربور با قابلیت تولید در سازند ایلام و سازندهای عمیق‌تر از جمله داریان و فهلیان نیز متحمل است.

به گزارش NIOC، یکصد و چهل و سومین جلسه کمیته مشاورین مدیریت مخازن با هدف بررسی طرح‌های توسعه میدان چنگوله با حضور مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی، معاون بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری، اعضای کمیته مشاورین مخازن، رئیس کارگروه فنی مذاکرات میدان چنگوله و کارشناسان مختلف، مهر ماه برگزار شد.



منبع : فارس
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 19362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *