​پیگیری سانحه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران در مجلس

6 آبان 1396 ساعت 10:27

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حادثه روز گذشته پالایشگاه تهران که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر از کارگران این پالایشگاه شد، اعلام کرد: در پی این حادثه ۸ نفر از کارگران این پالایشگاه که همگی از اهالی روستایی در ایلام بودند، دچار سانحه شده که از این تعداد متاسفانه۶ نفر بلافاصله درگذشته و ۲ نفر دیگر از کارگران سانحه دیده نیز دچار سوختگی و جراحات سنگین شدند.


به گزارش ميزنفت به نقل از ایلنا،  سلام امینی افزود: این کارگران از اقشار ضعیف جامعه بوده که از ۲ نفرشان مجرد بوده و ۶ نفر متاهل و همگی ساکن با باقرآباد تهران و اصالتاً از اهالی روستایی در ایلام بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به نحوه مدیریت این پالایشگاه، بر لزوم پاسخگویی مسئولان تاکید کرد و گفت: قطعاً موضوع را از طریق کمیسیون انرژی مجلس پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود که علت اصلی بروز سانحه چه بوده و این درحالی است که اساساً نحوه مدیریت این پالایشگاه و بسیاری دیگر از مراکز پالایشگاهی مشابه نامشخص است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آتش‌سوزی در یکی از واحدهای تقطیر پالایشگاه تهران علت کشته و زخمی شدن این ۸ کارگر شده است، یادآور شد: به نظر می‌رسد نوعی سهل‌انگاری در بروز این سانحه موثر بوده و این درحالی است که اساساً مدیریت این پالایشگاه بسیار نامشخص است.

وی افزود: بخشی از سهام این پالایشگاه از طریق سهام عدالت واگذار شده، بخشی در اختیار تامین اجتماعی است، بخش دیگری از سهام آن زیرنظر صندوق بازنشستگی و بخشی دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و این چندپارگی منجر به نابه‌سامانی در مدیریت پالایشگاه شده و اکنون نیز هیچکس پاسخگو نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: متاسفانه اساساً مشخص نیست هدف از چندپارگی در سهام و مدیریت این پالایشگاه‌ها چه بوده است و این درحالی است که این مسئله فارغ از آن‌که منجر به افول بازدهی پالایشگاه شده، باعث شده سطح ایمنی و رسیدگی به وضعیت کارگران نیز در وضعیت نامساعدی قرار گیرد.


کد مطلب: 19386

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19386/پیگیری-سانحه-آتش-سوزی-پالایشگاه-تهران-مجلس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir