۰

در آستانه نشست اوپک ابرها کنار رفت

بارکیندو - عصر نفت
بارکیندو - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اوپک به همراه روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر با هدف حذف مازاد عرضه توافق کرده‌اند تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این پیمان تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود و این تولیدکنندگان در نظر دارند مدت اجرای آن را تمدید کنند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، هفته گذشته اعلام کرد: موافق تمدید این توافق به مدت ۹ ماه دیگر است. اظهارات وی به دنبال اظهارات مشابه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در چهارم اکتبر صورت گرفت.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، در حاشیه یک کنفرانس به رویترز گفت: اوپک از دستورالعمل واضح از سوی ولیعهد عربستان سعودی درباره ضرورت دستیابی به یک بازار نفت با ثبات و حفظ آن فراتر از سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ استقبال می‌کند. اظهارات وی به همراه اظهاراتی که از سوی رییس جمهور روسیه ایراد شده پیش از نشست ۳۰ نوامبر وین تصویر واضحی فراهم می‌کند.

پیش از این رویترز به نقل از منابع آگاه در اوپک گزارش کرده بود که تولیدکنندگان تمایل دارند توافق کاهش تولید را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کنند، با این‌همه این تصمیم با توجه به شرایط بازار ممکن است تا اوایل سال آینده به تاخیر بیفتد.

مذاکرات در آستانه نشست ۳۰ نوامبر که وزیران نفت اوپک و سایر کشورهای غیراوپک حاضر در توافق شرکت خواهند کرد ادامه پیدا می‌کند. این توافق از قیمت‌های نفت که روز جمعه به ۵۹.۹۱ دلار در هر بشکه صعود کرد، حمایت کرده است. هدف از توافق کاهش تولید، کاهش ذخایر نفت در کشورهای صنعتی سازمان توسعه و  همکاری اقتصادی به متوسط پنج ساله است و آخرین آمار نشان می‌دهد تولیدکنندگان تقریبا به پیشرفت ۵۰ درصدی در این زمینه دست یافته‌اند.

سطح ذخایر در سپتامبر حدود ۱۶۰ میلیون بشکه بالای متوسط پنج ساله بود که در مقایسه با ۳۴۰ میلیون بشکه در ژانویه کاهش داشت.



منبع : ایسنا
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 19399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *