۰

"رگ سفید" بعد از گذشت 24 ساعت هنوز مهار نشده

انفجار و آتش‌سوزی در چاه نفتی میدان رگ سفید که موجب آتش‌گرفتن دکل حفاری ۹۵ فتح شده بود، منجر به کشته شدن دو نفر شد و هنوز بعد از گذشت ۲۴ ساعت آتش در محل حادثه زبانه می‌کشد.
انفجار چاه نفتی - عصر نفت
انفجار چاه نفتی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بعداز ظهر روز گذشته (ساعت 13) چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید هنگام عملیات حفاری به‌دلیل فوران گاز، منفجر شد که این انفجار موجب آتش‌سوزی در دکل حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری شد.

در این حادثه 2 نفر از کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران به‌نام‌های "فرزاد ارزانی بیرگانی" و "محمد سلیمی چگینی" در دم جان باختند. ساعتی پس از وقوع حادثه، تیم‌های عملیاتی از شرکت ملی حفاری ایران به‌همراه مدیران ارشد این شرکت در محل حضور یافتند اما به‌دلیل حجم گسترده آتش، تیم‌های عملیاتی از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز با بالگرد خود را به محل حادثه رساندند.

شب گذشته وزیر نفت، محسن دلاویز را به‌عنوان نماینده ویژه خود به محل حادثه اعزام کرد تا از نزدیک ملزومات مهار هرچه سریعتر آتش فراهم شود. اما این آتش گسترده پس از 24 ساعت هنوز زبانه می‌کشد.
گستردگی آتش در ظهر امروز

محسن دلاویز که پس از وقوع حادثه برای دکل 95 شرکت ملی حفاری ایران، شب گذشته به‌عنوان نماینده ویژه وزیر نفت راهی محل حادثه شده بود صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت مهار آتش گفت: کمیته بحران که از روز گذشته با حضور مدیران عامل شرکت ملی حفاری، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و دیگر مدیران و متخصصان مربوطه تشکیل شده است، به‌طور مستمر و دقیق، بررسی ابعاد حادثه و الزامات پیشِ‌رو را به‌منظور ساماندهی شرایط در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار دارد و همه امکانات به این منظور بسیج شده است.

وی گفت: مدیر امور تولید شرکت ملی نفت نیز امروز به منطقه می‌آید تا از نزدیک در جریان جزئیات امور قرار گیرد و در کمیته بحران حاضر شود.

دلاویز با ابراز تأسف از این حادثه، مراتب تسلیت خود را به خانواده‎های داغدار جانباختگان و همچنین کارکنان صنعت نفت به‌ویژه شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد و گفت: با دستور وزیر نفت، از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهد شد.

وی با اشاره به سخت‌گذر و تپه‌ای بودن منطقه حادثه، ادامه داد: با این وجود، تمهیدات لازم اندیشیده شده و تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای مهار حادثه با جدیت در دست اقدام است.

همچنین دبیر کمیته مدیریت بحران شرکت ملی حفاری دقایقی پیش از تشکیل سه تیم فنی تخصصی در موقعیت چاه شماره 147 رگ‌سفید با هدف شتاب بخشیدن به عملیات مهار آتش‌سوزی خبر داد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 19430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *