۰

افزایش قیمت نفت نگران‌کننده شد

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم کاهش تولید اوپک که به محدود شدن عرضه به بازار کمک کرده است ثابت بود اما دورنمای رشد تولید شیل آمریکا افزایش قیمت‌ها را محدود کرده است.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، ۶۰.۷۸ دلار درهر بشکه معامله شد که ۱۲ سنت پایین قیمت نهایی معاملات دوشنبه بود، اما با بالاترین رکورد دو سال گذشته که اوایل هفته رقم زد فاصله چندانی ندارد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی معاملات دوشنبه، ۵۴.۰۵ دلار معامله شد.

با وجود بهبود تدریجی خوش‌بینی بازار، برخی از تحلیلگران در پی افزایش چشمگیر قیمت‌های نفت در چند روز گذشته محتاط مانده‌اند.

به گفته شین چنل، مشاور بازار در شرکت ASR Wealth Advisers، تولید نفت شیل آمریکا ممکن است روند رشد قیمت‌ها در میان‌مدت تا بلندمدت را محدود نگه دارد.

اختلاف قیمت ۶.۷ دلاری وست تگزاس اینترمدیت نسبت به برنت که به دلیل افزایش تولید نفت آمریکاست، صادرات این کشور را به شدت سودآور کرده است. تولید نفت خام آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳ درصد رشد کرده و به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

خوش‌بینی کنونی بازار حاصل تلاش‌های اوپک و شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان برای محدود کردن عرضه به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز به منظور حذف عرضه اضافی و حمایت از قیمت‌ها است. این توافق تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود، اما عربستان سعودی و روسیه برای تمدید مدت آن حمایت کردند.

بر اساس گزارش رویترز، نشست رسمی اوپک ۳۰ نوامبر در مقر این سازمان در وین اتریش برگزار می‌شود.

به گفته ویلیام اولاگلینگ، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت ریوکین سکیوریتیز ، اگر روند رشد ذخایر به همین شکل ادامه پیدا کنند و تقاضا هم به رشد ادامه دهد، نگرانی از عرضه اضافی ممکن است به نگرانی کمبود عرضه تبدیل شود.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 19436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *