۰

مذاکره با گازپروم ادامه دارد

وزیر نفت با بیان این که مذاکره با گازپروم برای توسعه میدان‌های گازی کیش، فرزاد A و B و میدان پارس شمالی ادامه دارد، گفت: این شرکت از ما زمان بیشتری برای ارائه نتایج مطالعات خود خواست و ما این زمان را به آنها دادیم.
گازپروم - عصر نفت
گازپروم - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن زنگنه در مراسم معرفی قائم مقام جدید وزارت نفت و مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد تفاهم نامه‌ای که بین وزارت نفت و شرکت گازپروم امضاء شد، گفت: این تفاهم‌نامه ادامه دارد. این شرکت فرصت بیشتری از وزارت نفت درخواست کرد و ما این فرصت را به آنها دادیم. شرکت گازپروم در حال مطالعه میدان‌های گازی کیش، فرزاد A و Bو میدان پارس شمالی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری با شرکت‌های روسیه به صورت تجارت محصول خواهد بود، اظهار کرد: در آینده اگر این شرکت‌ها به تولید برسانند می‌توانند بخشی را به صورت کالا یعنی نفت تحویل بگیرند.

وزیر نفت در مورد بازگشایی دفتر توتال در واشنگتن نیز گفت: این خبر را شنیده‌ام. زنگنه در ادامه با اشاره به وضعیت چاه‌های نفت در دریای خزر، اظهار کرد: هیچ کس در قسمت عمیق خزر کاری را شروع نکرده که بخشی از آن به دلیل اختلاف و بخشی دیگر به دلیل اکتشاف است. برای توسعه نفت خزر اخیرا سه تفاهم‌نامه با لوک‌ اویل، روس نفت و یک شرکت نروژی امضاء کرده‌آیم.

وی با تاکید بر این که کار در دریای خزر بسیار گران و زمان‌بر است، افزود: تجهیزات در دریای خزر کم است و هر اقدامی که بخواهد صورت بگیرد باید در خود خزر ساخته شود. از سوی دیگر اختلافی هم بر سر مناطق حفاری وجود دارد.

آتش رگ سفید یک ماه و نیم دیگر خاموش می‌شود

وزیر نفت در ادامه با اشاره به آتش سوزی در چاه حفاری رگ سفید، گفت: برای مهار آتش در رگ سفید از دو مسیر بالا و پایین تلاش می‌شود. از مسیر پایین باید دو چاه حفر شود که اقدامات آن باید فراهم شود. ابتدا باید مکان حفر چاه آماده شود و سپس دکل در آنجا قرار بگیرد. پیش بینی می‌شود این آتش حدود یک ماه و نیم آینده خاموش شود و برای خاموش آن فقط نیروهای داخلی فعالیت می‌کنند و به اندازه کافی تجربه دارند.

زنگنه در مورد خسارت آتش سوزی‌های رگ سفید و پالایشگاه تهران، توضیح داد: در رگ سفید فقط دکل آسیب دیده و مقداری هم نفت می‌سوزد. پالایشگاه تهران هم به جز جانباختن همکاران که خسارت غیرقابل جبرانی است، خسارت مالی قابل توجهی نداشته است.

وی با اشاره به امضای چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های روسی، اظهار کرد: این تعاملات بین‌المللی یک جانبه‌گرایی آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد.

وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که گفته می‌شود بررسی پرونده کرسنت در مرحله آخر قرار دارد، گفت: دیوان وارد شده اما صدور رای چند ماه طول می‌کشد.

زنگنه در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با توتال نیز گفت: توتال کار خود را آغاز کرده است.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 19456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *