۰

آخرین خبر از عملیات مهار چاه میدان نفتی رگ‌ سفید

آخرین جزئیات از عملیات مهار چاه ۱۴۷ میدان نفتی رگ‌ سفید]صبح امروز آخرین اقدامات به منظور مهار چاه ۱۴۷ میدان نفتی رگ سفید توسط مهارگران صنعت نفت آغاز شد.
آتش سوزی در دکل نفتی رگ سفید - عصر نفت
آتش سوزی در دکل نفتی رگ سفید - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، عملیات مهار چاه ١4٧ رگ سفید توسط مهارگران صنعت_نفت از ساعت 6 صبح امروز برای چندمین بار آغاز شد.

امروز همزمان با آغاز ششمین روز از حادثه فوران و آتش سوزی چاه شماره 147 رگ سفید پاکسازی محوطه اطراف چاه مجددا آغاز شد و هم اکنون حفارمردان در حال تلاش جهت خارج کردن مابقی بقی تجهیزات و متعلقات دکل  95 از محوطه هستند.

در همین رابطه یک مقام مسئول به خبرنگار فارس گفت محموله های مورد نظر از مجاورت کانون  آتش خارج و به محل پیش بینی شده در خارج از محوطه چاه منتقل میشوند و طی چند روز گذشته بیش از هشت محموله از اطراف چاه بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: با توجه به حرارت بسیار بالا در اطراف چاه  این عملیات به وسیله دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد که پس از پاکسازی کامل شرایط برای خاموش کردن چاه فراهم می شود.

به گفته این مقام مسئول این عملیات با توجه به حجم وسیع آتش در محوطه چاه بر اساس شرایط جوی در ساعات مناسب از نظر جهت وزش باد صورت می گیرد.

به گزارش فارس در این عملیات که از سوی تیم های تخصصی عملیات حفاری، گروه ویژه جابجایی دستگاه های حفاری، HSE و با پشتیبانی سایر واحدهای شرکت انجام می شود.

روز گذشته مهارگران موفق شدند با حمایت خودروهای آتش نشان و خدمات ایمنی و پشتیبانی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری نسبت به روزهای گذشته تعداد بیشتری از تجهیزات سوخته را از محوطه مشتعل چاه تخلیه کنند.

از طرف دیگر همزمان با این عملیات کار احداث استخر ذخیره آب و دو محل برای استقرار دکل های حفاری به طور شبانه روزی در دست اجرا است و همزمان سایر تجهیزات لازم برای عملیات مهار از جمله پمپ ها فشار قوی و سیستم های آب پاش به این موقعیت عملیاتی در حال انتقال است.



منبع : فارس
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 19460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *