احتمال ازسرگیری حملات به تاسیسات نفتی نیجریه

15 آبان 1396 ساعت 11:37

یک گروه مسلحانه در منطقه جنوبی نیجر ریور نیجریه که حملاتش به تاسیسات نفتی در سال ۲۰۱۶ تولید این کشور را به پایین‌ترین میزان در سه دهه گذشته رساند، اعلام کرد به آتش بس خودخواسته پایان داده و اقداماتش خشونت بار خود را ازسرمی‌گیرد.


به گزارش ميز نفت ، گروه انتقام جویان نیجر دلتا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تاسیسات نفتی در منطقه ما حرارت خشممان را حس خواهند کرد.

این گروه تهدید کرد فعالیت میدان نفتی فراساحلی اگینای توتال را که قرار است تولیدش را در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ آغاز کند مختل می‌کند.

نیجریه پس از اینکه قیمت‌های نفت ریزش کرد و تولید در سال ۲۰۱۶ در پی حملات نظامی به تاسیسات نفتی کاهش یافت، با رکود اقتصادی شدیدی مواجه شد. برآورد شده که این حملات موجب از دست رفتن ۷ میلیارد دلار درآمد دولت شد.

یک تحلیلگر آفریقایی به بلومبرگ گفت: برخلاف بسیاری از گروه‌های شبه نظامی دیگر که تهدیدهایی را در اینترنت منتشر می‌کنند، تهدید انتقام جویان بایستی جدی گرفته شود.

حملات انتقام جویان پس از آتش بس با این گروه در اوت سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح کاهش یافت. این شبه نظامیان دولت نیجریه را متهم کرده‌اند در تامین درخواست‌هایشان برای داشتن سهم بیشتر از منابع نفتی منطقه به کندی عمل کرده است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 19477

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19477/احتمال-ازسرگیری-حملات-تاسیسات-نفتی-نیجریه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir