۰

حمایت مشروط نیجریه از تمدید توافق نفتی اوپک

نیجریه از تمدید توافق میان اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر عضو این سازمان برای کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ تا زمانی که شرایط مناسبی در خصوص مشارکت این کشور مطرح باشد، حمایت می‌کند.
وزیر نفت نیجریه - عصر نفت
وزیر نفت نیجریه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وزیر نفت نیجریه گفت: تفاهم نظر فزاینده‌ای در میان اعضای اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید وجود دارد.

امانوئل ایبه کاچیکوو به رویترز گفت: دلیلی وجود ندارد آنچه که فرمول برنده بوده را تغییر دهیم. تفاهمی برای تمدید توافق وجود دارد و مساله‌ کنونی، مدت تمدید توافق است.

با این‌همه خود نیجریه از شرکت در توافق کاهش تولید معاف است.

اوپک به همراه روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر با هدف حذف عرضه اضافی و حمایت از قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند تولید نفت را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا مارس سال ۲۰۱۸ کاهش داد.

این گروه اواخر ماه جاری برای گفت‌وگو درباره تمدید توافق در وین دیدار خواهد کرد.

تولید نیجریه از زمان معافیت این کشور بهبود یافته و به سطح پیش از حملات سال گذشته گروه‌های مسلحانه رسیده است. حملات مسلحانه تولید این کشور را به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش داده بود. اکنون کاچیکوو اعلام کرد که روند احیای تولید نفت نیجریه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ما به دنبال رسیدن به سطح تولید ۱.۸ تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز هستیم تا قادر باشیم در توافق کاهش تولید مشارکت کنیم.

در حالی که از ژانویه حملات قابل توجهی بر زیرساخت‌های نفت این کشور انجام نشده اما صلح شکننده مانده است. گروه انتقام‌جویان نیجر دلتا که عامل اکثر حملات در سال ۲۰۱۶ بود روز جمعه اعلام کرد به آتش‌بس پایان می‌دهد.

مجموع تولید نیجریه به ۲.۰۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر رسید، اما وزارت نفت این کشور اعلام کرد تنها حدود ۱.۶۷ میلیون بشکه از این میزان نفت خام است و باقی آن میعانات است که از محدودیت تولید معاف است.

وزیر نفت نیجریه اعلام کرد این کشور حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار بشکه در روز میعانات تولید می‌کند و اوپک اکنون این آمار را دنبال می‌کند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 19490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *