۰

خوش‌بینی بانک آمریکایی به بالا رفتن قیمت نفت

مورگان استنلی قیمت‌های مورد پیش‌بینی برای نفت را تا سال ۲۰۲۰ بالا برد و اعلام کرد دنیا تشنه نفت شیل بیشتر آمریکا است.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، این بانک اکنون انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری به ۶۲ دلار درهر بشکه و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۵۶ دلار در هر بشکه بالغ شود که به ترتیب بالاتر از برآورد قبلی ۵۵ دلار و ۴۸ دلار است.

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد قیمت برنت تا سه ماهه دوم سال میلادی آینده ۶۳ دلار و وست تگزاس اینترمدیت ۵۸ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

طبق گزارش این بانک، تقاضا برای نفت با نرخ بالایی رشد می‌کند و به کاهش سریع ذخایر نفت آمریکا منجر شده است. از سوی دیگر اوپک و سایر صادرکنندگان نفت از جمله روسیه احتمالا توافق کاهش تولید نفت را تا پایان سال میلادی آینده تمدید می‌کنند.

به استثنای آمریکا که شرکت‌های حفاری به سرعت از چاه‌های شیل بهره برداری می‌کنند، رشد اندکی در عرضه نفت خارج از اوپک وجود دارد اما حتی در آمریکا نیز شمار دکل‌های حفاری فعال در میادین نفتی کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تحلیلگران مورگان استنلی بر این باورند که شرکت‌های حفاری شیل آمریکا برای متعادل کردن بازار باید تولیدشان را از حدود ۵.۹ میلیون بشکه در روز در سال جاری به هفت میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ افزایش دهند. این امر مستلزم ایجاد هشت تا ۱۰ حلقه حفاری جدید در ماه است اما تحلیلگران مطمئن نیستند چنین اتفاقی روی دهد.


منبع : ایسنا
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 19506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *