کاهش صادرات نفت عربستان به همه مناطق جهان

19 آبان 1396 ساعت 16:07

عربستان اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت خود به تمام مناطقی که به آنها نفت عرضه می کند را در ماه آینده کاهش دهد.


به گزارش ميز نفت ، عربستان اعلام کرده قصد دارد صادرات نفت خود به تمام مناطقی که به آنها نفت عرضه می کند را در ماه آینده کاهش دهد. این اقدام در راستای تلاش های اوپک و متحدانش برای کاستن از مازاد عرضه جهانی صورت می گیرد.

وزارت انرژی عربستان بدون اشاره به میزان دقیق نفتی که عرضه خواهد شد اعلام کرد، صادرات نفت عربستان در ماه دسامبر 120 هزار بشکه در روز نسبت به ماه نوامبر کاهش خواهد یافت. محاسبات انجام شده نشان می دهد که صادرات نفت عربستان در ماه اکتبر 6.989 میلیون بشکه در روز بوده است. عربستان معمولا آمار دقیق میزان صادرات خود را اعلام نمی کند.

به گفته سخنگوی وزارت انرژی عربستان، صادرات نفت عربستان به آمریکا در ماه دسامبر به میزان 10 درصد کاهش خواهد داشت. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی است، آمریکا در هفته منتهی به 3 نوامبر، روزانه 816 هزار بشکه در روز از عربستان نفت وارد کرده است. این رقم در ماه اکتبر 506 هزار بشکه در روز بوده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه رهبری اتحاد جهانی برای کاهش تولید نفت با هدف پایان دادن به دوره سه ساله افت قیمت ها را بر عهده گرفته اند. به نظر می رسد که این تلاش ها نتیجه داده و نیمی از مازاد ذخایر نفتی جهان مصرف شده است. قیمت نفت نیز به بالاترین رقم خود از سال 2015 تاکنون رسیده است.

بر اساس آمارهای سازمان ابتکار اطلاعات نفتی (جودی)، کاهش صادرات نفت عربستان در این موقع از سال با روندهای عادی فصلی همخوانی دارد. صادرات نفت عربستان از سال 2009 تاکنون در فاصله ماه های نوامبر و دسامبر به طور متوسط به میزان 243 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 19509

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19509/کاهش-صادرات-نفت-عربستان-همه-مناطق-جهان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir