۰

توافق کاهش تولید نرخ کرایه حمل نفت را افزایش داد

کاهش تولید نفت اوپک که منجر به افزایش صادرات نفت آمریکا به آسیا شده یک خبر خوش غیرمنتظره برای شرکت های کشتیرانی بوده و احتمالا موجب افزایش کرایه حمل نفت خام به مقصد کشورهای چین، هند و دیگر وارد کنندگان بزرگ در سال آینده خواهد شد.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، کاهش تولید نفت اوپک که منجر به افزایش صادرات نفت آمریکا به آسیا شده یک خبر خوش غیرمنتظره برای شرکت های کشتیرانی بوده و احتمالا موجب افزایش کرایه حمل نفت خام به مقصد کشورهای چین، هند و دیگر وارد کنندگان بزرگ نفت در سال آینده خواهد شد.

شرکت های کشتیرانی ای نظیر فرانتلاین، یوروناو و جنر8 مریتایم همچنان در حال ترمیم وضعیت خود به دلیل نرخ های پایین حمل بار و افت سوودهی این صنعت هستند.

اما تبعیت قوی اوپک از توافق کاهش تولید در سال 2017، در حال تقویت چشم انداز صنعت حمل و نقل نفت است، زیرا تقاضا برای حمل نفت در مسیر آمریکا به آسیا که قبلا چندان قابل توجه نبود در حال افزایش است.

جورج لوس، رئیس تحقیقات تانکری در شرکت چارلز وبر آمریکا گفت: «تاثیر افزایش تقاضای آسیا در طی دو دوره سه ماهه آینده دیده نخواهد شد، زیرا همچنان مشکلاتی ناشی از ظرفیت بیش از حد تقاضای تانکرها وجود دارد.»

«اما تا اواسط سال 2018 و تا 2019، این مسئله تاثیر قابل توجهی بر نرخ کرایه سوپرتانکرها خواهد داشت.»

نرخ حمل نفت خام آمریکا از خلیج مکزیک به مقصد سنگاپور، که هنوز یک مسیر کشتیرانی نسبتا جدید محسوب می شود، از ماه اوت تاکنون بیش از 50 درصد افزایش یافته و به 15.54 دلار در هر تن رسیده است.

قیمت حمل نفت در مسیر سنتی خاورمیانه به آسیا نیز حدود 48 درصد رشد داشته است. حجم محموله های ارسالی از مسیر آمریکا به آسیا در ماه سپتامبر از ابتدای سال حدود 3 برابر شده و به 5 میلیون بشکه رسیده است.

برایان گالاگر، سخنگوی شرکت بلژیکی یوروناو گفت: «در حالی که روند صادرات نفت آمریکا به شرق دور در حال افزایش است، تاثیر مثبت این روند بر کسب و کار ما در نیمه دوم سال 2018 احساس خواهد شد.

اولا اکرن روگسوین، تحلیلگر موسسه کارنگی هم گفت، نرخ متوسط کرایه سوپرتانکرها برای حمل تک محموله ها از 10 هزار دلار در روز در فصل تابستان به 30 هزار دلار در ماه های سپتامبر تا اکتبر رسیده است.


منبع : تسنیم
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 19510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *