۰
۲

خبری تکراری درباره آزادگان جنوبی

درحالی که طبق پیش بینی های انجام شده تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی تا پایان سال جاری باید به ۱۵۰ هزار بشکه برسد، آمار و ارقام حاکی از آن است که آزادگان جنوبی به عنوان بزرگترین میدان مشترک نفتی کشور با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه نفت در حال تولید است و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تولید طی یک ماه آینده به بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد.
میدان نفتی آزادگان جنوبی - عصر نفت
میدان نفتی آزادگان جنوبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، میدان نفتی آزادگان جنوبی در ۸۰ کیلومتری غرب اهواز و در مجاورت مرز عراق واقع شده است. فاز اول توسعه این میدان به صورت بیع متقابل در حال انجام است و فازهای توسعه‌ای بعدی به صورت یکپارچه با میدان آزادگان شمالی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی تحت پیگیری است. در این راستا تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های ایپکس، توتال، تنکو، پتروناس و شل امضاء شده است.

 نفت درجای میدان آزادگان جنوبی ۲۷ میلیارد بشکه و ضریب برداشت از این میدان ۶.۶ درصد (در سازندهای فهلیان سروک، گدوان و کژدمی) است. تاکنون ۶۲ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی حفر شده است.

تولید مطابق برنامه توسعه فاز یک از این میدان ۳۲۰ هزار بشکه است و میزان تولید واقعی در اسفندماه پارسال ۴۵ هزار بشکه در روز بوده است. نفت خام ارسالی از میدان آزادگان جنوبی (تولید زود هنگام و فاز یک و دو) در سال گذشته ۴۵ هزار بشکه بوده که این میزان طبق برنامه تا پایان سال جاری به ۱۵۰ هزار بشکه و در سال ۱۳۹۷ به ۳۲۰ هزار بشکه خواهد رسید. چشم انداز تولید از این میدان ۶۰۰ هزار بشکه در روز است.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 19516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
نفت این میدان پایدار نخواهد بود زیرا هیچگونه کیفیتی در اجرای این طرح مد نظر تیم اجرایی نبوده و بزودی شاهد بلایای انسانی و محیط زیستی و نفتی در این منطقه خواهیم بود
مجید
United States
سلام . بهتر است در حیطه دانش و تجربیات خود اظهار نظر کنید وسط سال 96 دم از بی کیفیتی کار زده اید و پیش بینی آسیب و بلا ،‌وسط سال ۹۸ هستیم چه خبر ؟ تولید مثل ساعت در جریان است ، آسیب زیست محیطی و انسانی صفر درصد ،‌ و برداشت تسریعی از یک میدان مشترک در بازه میانه سال ۹۶ تا بحال حدود 69 میلیون بشکه به ارزش حدودی 4 میلیارد دلار که بخش افزایشی آن ناشی از عملکرد تیم اجرایی ( که تو آنها را به انجام کار بی کیفیت منتسب کرده ای ) 48 میلیون بشکه نفتخام با ارشی بالغ بر 2.8 میلیارد دلار . کلاهت را بذار بالاتر جوان جویای نام و قد و قواره دانش و تجربه ات سخن بگو وقتی از استراتژی تولید و ضرورت تامین سطح تولید ایران در اوپک و ... غافلی. موفق باشی در راه خیر و صلاح