۰

سخنان مهم پوتین درباره شرکت های نفتی

رئیس‌‌جمهور روسیه هشدار داد: در صورتی که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شرکت‌های این کشور را از همکاری با مسکو باز دارد شرکت‌های رقیب به سرعت جای شرکت‌های آمریکایی را برای روسیه خواهند گرفت.
پوتین - عصر نفت
پوتین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد: در صورتی که شرکت‌های آمریکایی در نتیجه تحریم‌های کاخ سفید علیه مسکو از ادامه همکاری با روسیه سر باز بزنند شرکت‌های رقیب به سرعت جای آنها را برای مسکو پر خواهند کرد.

پوتین البته ابراز امیدواری کرد روابط آمریکا با مسکو همچنان در شرایط متعادل ادامه یابد. 

پوتین در حاشیه اجلاس اپک در ویتنام گفت:‌ کاخ سفید با ممنوع کردن همکاری اگزون‌موبیل با روسیه در میادین نفتی قطب شمال فقط این شرکت را از یک پروژه سودآور محروم کرد که می‌توانست به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا منجر شده و اشتغال بیشتری را برای آنها ایجاد کند.

پوتین ادامه داد: جای شرکت‌های شما را شرکت‌های رقیب پر خواهند کرد و این مسئله در دنیای مدرن امروز اجتناب‌ناپذیر است. 

پوتین با اشاره به حضور بسیاری از شرکت‌های آمریکایی در اجلاس اقتصادی سن‌پترزبورگ  در ماه ژوئن گفت:‌همه شرکت‌ها تمایل دارند که در روسیه کار کنند. 

پوتین ادامه داد: اگر جه ضوابط دو کشور در شرایط بحرانی قرار دارد، اما مسکو آماده است تا ورق برگردانده و به سوی حل مشکلات با آمریکا قدم بردارد که این مسئله برای مردم دو کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

پوتین ابراز امیدواری کرد: دو کشور درحوزه‌های امنیتی و اقتصادی که هم اکنون به سطح بسیار پایینی رسیده است با یکدیگر همکاری کنند.

نکته قابل تأمل اینکه رکس‌تیرلسون، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا و رئیس سابق اگزون‌موبیل، در سال 2011 قرارداد همکاری با شرکت روسنفت روسیه را برای اکتشاف نفت در قطب شمال دریای سیاه و منطقه سیبری امضاء کرد. 

تحریم‌های بعدی آمریکا در بحران اوکراین باعث شد تا اگزون‌موبیل به اجبار از همکاری با مسکو صرفنظر کرده و این مسئله تا کنون برای این شرکت یک میلیارد دلار آب خورده است. 



منبع : فارس
 
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 19533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *