۰

​مرگ سالانه 16 هزار کودک بر اثر نشت نفت در نيجريه

نيجريه به عنوان يکي از کشورهاي غني از منابع نفتي، تاريخچه حوادث فاجعه‌باري از نشتي نفت دارد که تاثيرات مخرب آشکاري بر محيط زيست و جوامع بومي اين کشور برجاي گذاشته است.
​مرگ سالانه 16 هزار کودک بر اثر نشت نفت در نيجريه
به گزارش ميزنفت به نقل از ايسنا، اين بار در يک مطالعه جديد نشان داده شد که اين آلودگي‌ها ممکن است هزاران نوزادي را که مادران آنها در نزديکي محل نشت نفت زندگي مي‌کنند با خطر مرگ مواجه کند.

بر اساس اين مطالعه که از سوي گروه CESifo منتشر شده اگر حادثه نشتي نفت پنج سال پيش از باردار شدن يک زن در فاصله 10 کيلومتري محل سکونت او رخ دهد، احتمال مرگ نوزادش دو برابر بيشتر خواهد بود. اما بر اساس همين مطالعه در صورتي که حادثه نشتي نفت در طول زمان بارداريِ مادر اتفاق افتد هيچ تاثيري بر مرگ و مير نوزاد نخواهد داشت.

اين متخصصان مي‌گويند هنوز معلوم نيست که چرا اين اثرگذاري پيش از بارداري اتفاق مي‌افتد اما احتمال مي‌دهند که تجمع تدريجيِ آلودگي نفتي در خاک و آب، عامل آن باشد.

کارشناسان سلامت در اين بررسي دريافتند که اگر نشتي نفت حتي پنج سال قبل‌ از بارداري مادر اتفاق افتد، نرخ مرگ و مير نوزادان دو برابر شده و از 38 مورد مرگ نوزادان در سال به 76 مورد از هر 1000 تولد افزايش پيدا مي‌کند.

با توجه به اين که در سال 2012 ميلادي تقريبا 5.3 ميليون تولد در نيجريه رخ داده و حدود 8.05 درصد از اين تولدها نيز در فاصله 10 کيلومتري از محل نشت نفت بوده، متخصصان تخمين زدند که در اين سال حادثه نشتي نفت به مرگ حدود 16 هزار نوزاد نيجريه‌اي در ماه اول زندگي‌شان منجر شده است.

به گزارش گاردين، رونالد هودلر سرپرست اين مطالعه، نتايج فوق را تاسف‌بار خوانده و اظهار کرده که اين مشکل بايد به عنوان يک معضل جهاني در نظر گرفته شده و چاره‌اي براي آن انديشيده شود.

حادثه نشت نفت يک اتفاق رايج در بخش دلتاي نيجريه است و در همين رابطه مردم اين کشور کمپاني‌هاي نفتي بين‌المللي را به بهره‌کشي از منابع طبيعي نيجريه متهم کرده‌اند.
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 19540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *