۰

گزارش آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضا برای نفت

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود پیش بینی اش از رشد تقاضا برای نفت را برای امسال و سال آینده میلادی ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ترتیب به ۱.۵ و ۱.۳ میلیون بشکه در روز رساند.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، رشد تقاضای جهانی برای نفت در طی ماه های آینده به دلیل بالا بودن دمای هوا که موجب کاهش مصرف می شود، کند خواهد شد و این ممکن است در نیمه نخست سال 2018 بازار را مجددا به وضعیت مازاد عرضه باز گرداند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود پیش بینی اش از رشد تقاضا برای نفت را برای امسال و سال آینده میلادی 100 هزار بشکه در روز کاهش داد و به ترتیب به 1.5 و 1.3 میلیون بشکه در روز رساند.

تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و اختلالات ناگهانی در عرضه نفت مناطقی نظیر نیجریه و عراق قیمت نفت را برای اولین بار از سال 2015 تاکنون به بالای 60 دلار در هر بشکه رساند، در حالی که میزان ذخایر جهانی نفت نیز کاهش یافته و این موجب شده تا بسیاری از ناظران بازار پیش بینی خود از قیمت ها را بالا ببرند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود آورده است: «آیا این بدان معناست که بازار به یک سطح قیمت جدید دست پیدا کرده که در آن کف قیمت قابل قبول از 50 دلار به 60 دلار ارتقا پیدا کرده است؟ این یک نقطه نظر وسوسه انگیز است، به شرطی که اختلالات به وجود امده در عرضه نفت ادامه یابد و تنش ها در خاورمیانه فروکش نکند.»

«اما اگر اثبات شود که این مشکلات موقتی و مقطعی بوده است، نگاهی مجدد به عوامل بنیادین بازار برآورد اعلام شده از سوی ما در ماه گذشته را تایید می کند که توازن عرضه و تقاضا بازار در سال 2018 به اندازه ای که برخی تمایل دارند، به هم نزدیک نخواهد بود، و در واقع هیچ سطح قیمت جدیدی ایجاد نشده است.»

آژآنس بین المللی انرژی خاطر نشان کرده که تولید اوپک در ماه اکتبر 830 هزار بشکه در روز کاهش داشته، هرچند که انتظار می رود میزان تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه پایانی سال جاری به 32.6 میلیون بشکه در در سه ماهه نخست سال 2018 به 32 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

در این گزارش بزرگترین تهدید متوجه توازن بازار، علاوه بر کاهش تقاضا، رشد عرضه نفت تولید کنندگان غیر اوپکی عنوان شده است. بر این اساس رشد تولید غیر اوپکی ها در سال جاری 700 هزار بشکه و در سال آینده میلادی 1.4 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است.



منتبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 19560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *