۰

مهلت 6 ماهه زنگنه به بنیاد مستضعفان

وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: ۲ تفاهمنامه بررسی نحوه تامین خوراک کامل پالایشگاه جم و همچنین تفکیک خروجی پالایشگاه و جداسازی مولکول‌های سنگین امضا می‌شود که شرکت طرف قرارداد ۶ ماه فرصت دارد بررسی‌های خود را انجام دهد.
زنگنه - عصر نفت
زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت‌ ملی نفت و شرکت انرژی گستر سینا که در زمینه بررسی و مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم صورت گرفت،گفت: از چندی قبل این شرکت متقاضی شده که گاز را در خروجی پالایشگاه جم تحویل بگیرد و مولکول‌های سنگین گاز C2+ را که با ارزش هستند جداسازی کرده و همچنین تاسیسات پتروشیمی احداث کند.

وی افزود: با توجه به اینکه خوراک ورودی به پالایشگاه از میدان‌های ناروکنگان به دلیل زمان طولانی‌ای که برداشت می‌شود در حال افت است نیاز است مطالعه بالادستی صورت گیرد تا از وضعیت تامین خوراک پالایشگاه مطمئن شویم و بعد بدانیم که چه باید انجام دهیم.

زنگنه تصریح کرد: امروز دو تفاهمنامه بررسی نحوه تامین خوراک کامل پالایشگاه جم و همچنین تفکیک خروجی پالایشگاه و جداسازی مولکول‌های سنگین امضا می‌شود و شرکت طرف قرارداد شش ماه فرصت دارد بررسی‌های خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در هر دو مورد تفاهم شده که از شرکت‌های بین‌المللی استفاده و دقت شود که در مطالعات با پیشنهادات بنیاد طراحی مفهومی صورت گیرد،بر مبنای آن خوراک اختصاص یابد و کار سرمایه‌گذاری برای احداث واحدهای تفکیک و پتروشیمی آغاز شود.

زنگنه همچنین گفت: ما در این قرارداد تاکید داشتیم که مساله آب با توجه به اینکه منطقه بی‌آب است حتما دیده شود.

وی با بیان اینکه مطالعه به خوبی صورت گیرد، تاکید کرد: باید همه جواب دیده شده سپس تصمیم‌گیری و منافع کشور حداکثر شود.



منبع : فارس
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 19591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *