۰

معمای شیل برای اوپک

به نظر می رسد اوپک ناچار خواهد بود بدون دانستن دقیق میزان عرضه جدیدی که شیل آمریکا روانه بازار می کند، درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت جهانی تصمیم بگیرد.
اوپک - عصر نفت
اوپک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از مذاکرات اوپک نوشت: تحلیلگران در جلسه‌ای با مقامات کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) دورنماهای مختلفی را برای تولید نفت شیل آمریکا ارائه داده و نگرانی‌هایی را در آستانه دیدار برنامه ریزی شده این سازمان در ۳۰ نوامبر برانگیختند. در میان این تحلیلگران اندی هال، معامله گر با سابقه نفت که امسال صندوق پوشش ریسک خود را تعطیل کرد، حضور داشت.

مدت تمدید محدودیت‌های تولید تا اندازه‌ای به برآوردها از عرضه آینده آمریکا و سایر نفت‌های رقیب بستگی دارد. اوپک و متحدانش شامل روسیه قرار است ۳۰ نوامبر در وین گردهم آیند تا بازارهای نفت را مورد ارزیابی قرار داده و درباره این که آیا باید کاهش تاریخی تولید آنها پس از ماه مارس ادامه پیدا کند تصمیم بگیرند. وزیران متعدد اوپک شامل خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان از ادامه کاهش تولید که از ژانویه امسال به اجرا درآمده است، به مدت طولانی تر حمایت کرده‌اند. برخی از مقامات از اینکه به نظر می‌رسد هیچ‌کس دیدگاه واضحی درباره میزان عرضه تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به بازار ندارد، نگران هستند.

پیش بینی‌ها از رشد تولید شیل در سال ۲۰۱۸ از ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا حداکثر ۱.۷ میلیون بشکه در روز متغیر بوده است که به گفته اندی هال، هرگونه پیش بینی را پیچیده کرده است. هال اظهار کرده که اداره اطلاعات انرژی آمریکا رشد نفت شیل در سال میلادی جاری را حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمتر برآورد کرده است.

به گفته منابع آگاه از این جلسه که در پایتخت اتریش برگزار شد، سایر مشارکت کنندگان در این جلسه شامل پرمگنوس نایسوین، مدیر تحلیل در شرکت "ریستاد انرژی"، آمریتا سون، تحلیلگر نفت ارشد در شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" و تحلیلگران سیتی گروپ و مورگان استنلی بودند.

منابع آگاه اظهار کرده‌اند نایسوین گفته است تولید شیل تا سال ۲۰۲۰ هر سال به طور متوسط حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد که تا حد زیادی به دلیل استفاده موثرتر تولیدکنندگان از سرمایه است. ماریان کاه، رئیس اقتصاددان سابقه کونوکو فیلیپس گفته است توسعه سریع تولید شیل یک پدیده آمریکایی خواهد بود زیرا سایر مناطق جهان فاقد چنین دورنمای امیدبخشی هستند.

کاهش عرضه از سوی اوپک و سایر صادر کنندگان برای حذف اشباع عرضه کمک کرده است قیمتهای نفت از رکورد کمتر از ۳۰ دلار در هر بشکه در سال میلادی گذشته بهبود پیدا کند. نفت وست تگزاس اینترمدیت در حالیکه تولیدکنندگان در آمریکا چاه‌های بیشتری را برای بالا بردن تولید حفاری می‌کنند در بیش از ۵۵ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در دورنمای انرژی کوتاه مدت که ماه جاری منتشر شد، اعلام کرد آمریکا به طور میانگین امسال حدود ۹.۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید خواهد کرد و تولید این کشور در سال ۲۰۱۸ به رکورد ۹.۹ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. تولید نفت آمریکا هفته گذشته به رکورد ۹.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید.


منبع : ایسنا
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 19632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *