۰

آماری از توسعه پارس جنوبی در سال‌های اخیر

جانشین رئیس دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: توسعه پارس جنوبی در سال‌های اخیر باعث افزایش تولید محصولات و در نتیجه افزایش درآمد مناسب برای کشور شده است.
پارس جنوبی - عصر نفت
پارس جنوبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، عبدالرحمن صالحی با اشاره به  افزایش تولیدات شرکت دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید گاز شیرین این مجتمع تا پایان مهرماه 21 درصد رشد داشته که این رشد تولید باعث افزایش 2.5 میلیارد دلاری ارزش این محصول شده است.

وی به افزایش 13 درصدی تولید میعانات گازی در این مدت اشاره کرد و افزود: این رشد تولید نیز بیش از 643 میلیون دلار منافع مالی بیشتر نسبت به سال گذشته داشته است.

به گفته صالحی گوگرد تولیدی مجتمع نیز در هفت ماهه ابتدایی سال جاری حدود 12 درصد افزایش داشته که این رشد تولید باعث نزدیک به 2 میلیون و 784 هزار دلار فروش بیشتر این محصول نسبت به مدت مشابه شده است.

جانشین رئیس دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: افزایش گاز ارسالی به پتروشیمی‌های جم، کاویان و مروارید نیز موجب افزایش درآمد حدوداً 28 میلیون دلاری شده که ناشی از رشد 10 درصدی گاز اتان ارسالی به این شرکت‌هاست.

صالحی اظهار داشت: خوراک برداشتی پتروشیمی پارس نیز در این مدت نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته که این موضوع باعث نزدیک به 54 میلیون دلار افزایش ارزش محصولات تولیدی مجتمع شده است.

بر پایه این گزارش؛ از ابتدای فروردین تا پایان مهر ارزش تولیدات در پارس جنوبی به‌طور کلی 3 میلیارد و 155 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.



منبع : فارس
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 19661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *