۰

فشار آمریکا برای قطع صادرات نفت چین به کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا با استقبال از وارد آمدن فشار اقتصادی چین بر کره شمالی به دلیل برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور، از چینی‌ها خواست که گام‌های بلندتری بردارند و صادرات نفت به کره شمالی را قطع کنند.
تیلرسون - عصر نفت
تیلرسون - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از چینی‌ها خواست که در مسیر تقابل اقتصادی با کره شمالی، همراهی بیشتری با واشنگتن داشته باشند و صادرات نفت را به این کشور کوچک متوقف کنند.

پیونگ‌یانگ که با تهدید روزافزون آمریکا و حضور نظامیان این کشور در نزدیکی مرزهای خود روبرو است، سه‌شنبه شب موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرد.

این موشک 13 هزار کیلومتر برد دارد و فول «کیم جونگ اون» برای قرار گرفتن کل خاک آمریکا در زیر چتر موشکی کره شمالی را عملیاتی کرد.

آزمایش موشکی قبلی کره شمالی به 24 شهریور ماه بازمی‌گردد که کره‌ای‌ها یک فروند موشک بالستیک را از روی سرزمین‌های شمالی ژاپن رد کردند و پس از سپری شدن 3700 کیلومتر، آن را در دل آب‌های اقیانوس آرام فرود آوردند.

روابط سرد کره شمالی و آمریکا از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، رو به تنش گذاشت. ترامپ برای نشان دادن قدرت نظامی کشورش، چند رزمناو و ناو هواپیمابر به آب‌های شرق آسیا اعزام کرد و حتی بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکایی را در نزدیکی سواحل کره شمالی به پرواز در آورد.

کره شمالی در پاسخ به این اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای خارجی، هر از چندگاهی از پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک خبر می‌دهد.

در پی شلیک سه‌شنبه شب، ژاپن هشدار حمله موشکی صادر کرد. دیگر متحد منطقه‌ای و میزبان نیروهای آمریکایی در منطقه یعنی کره جنوبی هم وضعیت بهتری ندارد.

پایتخت پررونق کره جنوبی فقط حدود 50 کیلومتر با خط مرزی و توپ‌های آماده به شلیک کره شمالی فاصله دارد.

منبع: فارس
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 19667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *