۰

پاسخ معکوس عربستان از یک سیاست

​معاون دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اکنون نفوذ ایران بیش از گذشته است، گفت به واسطه سیاست‌های عربستان، اهل سنّت و شیعیان در لبنان علیه ریاض متحد شده‌اند.
پاسخ معکوس عربستان از یک سیاست
به گزارش ميزنفت به نقل از فارس، «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل گفت اتحاد سنّی‌ها و شیعیان در لبنان یک معجزه است که به نفع عربستان سعودی نخواهد بود.

فلتمن طی سخنرانی یک ساعته در شورای روابط خارجی آمریکا با بیان اینکه برخی سیاست‌های خارجی که عربستان درپیش گرفته، نتیجه نامطلوب داده است، گفت: «به یمن نگاه کنید. یکی از دلایلی که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی تشکیل شد، حمایت از دولت (مستعفی) یمن و مقابله با نفوذ ایران بود.»

وی با بیان اینکه شاید برخی درباره نفوذ ایران بزرگ‌نمایی می‌کند، تاکید کرد: «اما آن (نفوذ ایران) اکنون بسیار بیشتر از زمانی است که جنگ (یمن) آغاز شد.»

فلتمن سپس به دیگر بحرانی که عربستان در منطقه ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: «به قطر نگاه کنید. [اکنون] نیروهای ترکیه‌ای در قطر بیشتر شدند.»

 معاون دبیرکل سازمان ملل سپس با اشاره به تحولات اخیر لبنان ادامه داد: «نمی‌دانم واقعا چه اتفاقی برای "سعد الحریری" [نخست‌وزیر لبنان] افتاد، اما "ثامر السهبان" وزیر مشاور عربستان علنا گفته بود لبنان علیه عربستان اعلان جنگ کرده است. اما اکنون شاهد معجزه اتحاد بین سنی‌ها و شیعیان در لبنان برای اولین‌بار در دهه‌ها هستیم. این به نفع عربستان نیست.»

فلتمن با انتقاد از سیاست‌های عجولانه عربستان سعودی افزود: «گمان نمی‌کنم آنها نیاز دیده باشند که از آمریکا اجازه بگیرند تا اقدامی علیه لبنان انجام دهند.»

انتهای پیام/ق
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 19669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *