۰

واکنش زنگنه به مداخله عربستان

​وزیرنفت از تمدید توافق اوپک حمایت کرد و گفت: سیاست‎های عربستان سعودی هیچ تاثیری در سیاست‌های داخلی ایران ندارد.
واکنش زنگنه به مداخله عربستان
به گزارش ميزنفت به نقل از شانا،‌ بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، ۹ آذرماه) در حاشیه یکصد و هفتاد و سومین نشست عادی اوپک در گفت‌و‌گو با  شبکه خبری سی ان ان (CNN) درباره این که آیا شما موافق تمدید توافق کاهش عرضه اوپک تا پایان سال ۲۰۱۸ هستید،‌ اظهار کرد: هیچ مشکلی با تمدید توافق اوپک نداریم و ترجیح می‌دهیم این توافق تمدید شود.

وی درباره این که آیا تولید نفت ایران تنها به دلیل توافق اوپک زیر چهار میلیون بشکه در روز باقی مانده است یا این که برنامه دارید تولید را از این هم بیشتر کنید،‌ پاسخ داد: ما به تصمیم‌های اوپک پایبند هستیم. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ظرفیت تولید یک موضوع است و ظرفیت عرضه به بازار موضوعی دیگر. این دو موضوع با یکدیگر متفاوت هستند.


وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا توافق بین ایالات متحده آمریکا با عربستان سعودی سبب شده است که سرمایه‌گذاری‌ها در کشور شما کاهش یابد یا متوقف شود،‌ پاسخ داد: عربستان سعی دارد که برای سرمایه گذاری در ایران خلل ایجاد کند، اما هم اکنون شرایط به خوبی پیش می رود، اما امیدوارم برنامه برای محدود کردن ایران در آینده نداشته باشند.

یکصد و هفتاد و سومین نشست کشورهای صادرکننده نفت امروز ۳۰ نوامبر (۹ آذرماه) در مقر این سازمان در وین در حال برگزاری است، سومین نشست مشترک اوپک و غیراپک بعدازظهر امروز برگزار می‌شود.
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 19671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *